A felfrissített Volvo XC90 új arccal, modernizált műszerfallal és hibrid hajtásláncokkal vág neki hosszúra nyúlt élete újabb szakaszának.
A Volvo nem éppen tegnap, hanem még 2014-ben leplezte le nagyméretű SUV-ja, az XC90 második generációját, mely 5 évvel később felfrissített típusból most megérkezett a legfrissebb ráncfelvarrt verzió.
A két évvel ezelőtt debütált tisztán elektromos EX90 régebbi fejlesztésű belső égésű motoros testvérmodelljének tekinthető modernizált XC90 elsősorban az átrajzolt frontrészéről, illetve modernizált műszerfaláról ismerszik meg.
A függőlegesen álló érintőkijelző a korábbinál nagyobb, 9 helyett 11,2 colos felületen várja ujjaink érkezését, ezenkívül pedig a felhasználói felületet is továbbfejlesztették.
A világ legbiztonságosabb autói között jegyzett XC90 rugózási komfortja a korábbiaknál is jobb lett, a csúcsot az opcionális légrugózás jelenti, mely az aktív felfüggesztéssel együttműködve másodpercenként 500-szor ellenőrzi az autó, az út és a vezető állapotát.
A légrugó révén 2 centiméterrel süllyeszthető, illetve 4 centiméterrel emelhető a karosszéria, az extra szigeteléseknek köszönhetően javult a zajkomfort, ezenkívül pedig a belsőtér-világítást is finomhangolták.
A dízelmotorral már nem rendelhető típust 2 literes 4 hengeres benzines erőforrással és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
A belépőszintet a lágyhibrid turbós változat, a 250 lóerős B4 jelenti, mely felett a kompresszorral kiegészített és kereken 300 lovas B5 található a kínálatban.
A T8-as plugin hibrid csúcsmodellben egy 310 lóerős benzinmotor és egy 145 lóerős villanymotor található, az akkumulátor 14,7 kWh kapacitású, a WLTP-szabvány szerinti elektromos hatótáv 72 kilométer.
Az összkerékhajtású XC90 T8 5,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást, és az összes többi Volvóhoz hasonlóan 180 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.
Az öt-, hat-, illetve hétszemélyes változatban készülő felfrissített XC90 sorozatgyártása az idei év végén kezdődik meg.