A felfrissített Volvo XC90 új arccal, modernizált műszerfallal és hibrid hajtásláncokkal vág neki hosszúra nyúlt élete újabb szakaszának.
A Volvo nem éppen tegnap, hanem még 2014-ben leplezte le nagyméretű SUV-ja, az XC90 második generációját, mely 5 évvel később felfrissített típusból most megérkezett a legfrissebb ráncfelvarrt verzió.
A két évvel ezelőtt debütált tisztán elektromos EX90 régebbi fejlesztésű belső égésű motoros testvérmodelljének tekinthető modernizált XC90 elsősorban az átrajzolt frontrészéről, illetve modernizált műszerfaláról ismerszik meg.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8f33b8e1-f99e-43ad-a0e0-74568ced26e9.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9140cc84-b4e8-44f1-9f8b-a0ca37d412b8.jpg)
A függőlegesen álló érintőkijelző a korábbinál nagyobb, 9 helyett 11,2 colos felületen várja ujjaink érkezését, ezenkívül pedig a felhasználói felületet is továbbfejlesztették.
A világ legbiztonságosabb autói között jegyzett XC90 rugózási komfortja a korábbiaknál is jobb lett, a csúcsot az opcionális légrugózás jelenti, mely az aktív felfüggesztéssel együttműködve másodpercenként 500-szor ellenőrzi az autó, az út és a vezető állapotát.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3d0f5917-19a4-476b-a696-7bd897b3b0c0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5221aeeb-8ef2-4b02-9b90-e299c2a6385f.jpg)
A légrugó révén 2 centiméterrel süllyeszthető, illetve 4 centiméterrel emelhető a karosszéria, az extra szigeteléseknek köszönhetően javult a zajkomfort, ezenkívül pedig a belsőtér-világítást is finomhangolták.
A dízelmotorral már nem rendelhető típust 2 literes 4 hengeres benzines erőforrással és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
A belépőszintet a lágyhibrid turbós változat, a 250 lóerős B4 jelenti, mely felett a kompresszorral kiegészített és kereken 300 lovas B5 található a kínálatban.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fd13f928-64f5-4973-9204-db4f8ba0af49.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9f354234-c48c-48f3-a609-cbc1e48989a0.jpg)
A T8-as plugin hibrid csúcsmodellben egy 310 lóerős benzinmotor és egy 145 lóerős villanymotor található, az akkumulátor 14,7 kWh kapacitású, a WLTP-szabvány szerinti elektromos hatótáv 72 kilométer.
Az összkerékhajtású XC90 T8 5,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást, és az összes többi Volvóhoz hasonlóan 180 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0d83e2c4-f275-4009-99e3-a6e981fda41a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7169a67d-7529-4059-8d54-dec860b2419d.jpg)
Az öt-, hat-, illetve hétszemélyes változatban készülő felfrissített XC90 sorozatgyártása az idei év végén kezdődik meg.