A BMW Z18 egyedi módon mossa el a roadsterek és a szabadidő-autók közötti határmezsgyét.
A nyitható tetejű divatterepjárók olyan ritkák, mint a fehér holló. A közelmúltban a Volkswagen rukkolt elő ilyen rétegmodellel, ami nem volt más, mint a T-Roc Cabriolet, illetve a Range Rover Evoque Convertible mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Kevesen emlékeznek rá, de a BMW-nek már sokkal korábban volt hasonló modellje: a mellékelt képeken látható Z18 a 90-es évek közepén látta meg a napvilágot.
Az off-road roadsterként jegyzett, hagyományos tető nélküli és vízálló utasterű modell az általunk nemrégiben M Coupé formájában részletesen bemutatott Z3 stílusjegyeit vegyíti a divatterepjárók emelt futóművével.
A 4,25 méter mgas és 1560 kilogramm tömegű Z18-ba egy hatalmas méretű, 4,4 literes V8-as szívó benzinmotor került, mely egy 5 fokozatú kézi váltón keresztül hajtja meg a négy kereket.
A 355 lóerős teljesítményű kompakt kabrió crossover menetteljesítményei ismeretlenek, az egyedi mintázatú gumikon gördülő különlegesség nem került sorozatgyártásba.