Már idén ősztől életbe léphet az új szabályozás.
Egy sor olyan vezetéstámogató rendszer terjedt el mostanra az autókban, amelyekkel biztonságosabb és kevésbé fárasztó a vezetés, illetve a parkolás. Egy új tervezet szerint ezek a rendszerek beépülhetnek a járművezető-képzés és -vizsgáztatás folyamatába – írja a Telex. A tanulók a vizsgán dönthetnek, hogy bekapcsolva tartják-e ezeket az elektronikus segítségeket, azonban a vizsgabiztosok nem értékelik külön a használatukat. Fontos, hogy csak olyan rendszereket lehet majd használni, amelyek nem avatkoznak be közvetlenül a jármű irányításába.
Közvetlen beavatkozásnak az számít, amivel a jármű folyamatos, összetett manőverezésre képes, az viszont nem, ha az elektronika csak besegít a vezetőnek. Ennek megfelelően továbbra is tiltani fogják a teljesen önvezető funkciót, illetve az automatikus parkolási segédet, derül ki a dokumentumból.
A vezetéstámogató rendszerek, mint az ABS, ESP, és a sávváltási asszisztens már szerepelnek az elméleti oktatásban, de most gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek a tanulók a vizsgán. Ugyanakkor ezek a rendszerek nem mindig működnek hibátlanul, például rossz időjárási körülmények között, ami kockázatot jelenthet a kezdők számára.
A szakma pozitívan fogadja a változásokat, különösen Budapesten és Pest vármegyében, ahol az oktatóautók fiatalabbak.