A most leleplezett elektromos Smart #5 körülbelül akkora, mint egy Mercedes GLC.
A Smart a 90-es évek végén egy 2,5 méter hosszú és 1,81 méteres tengelytávolságú kétszemélyes kisautóval rúgta be az ajtót, 2024-re pedig eljutottunk oda, hogy a most leleplezett legfrissebb kocsija 4,7 méter hosszú, illetve 2,9 méteres tengelytávú.
A Mercedes GLC méretkategóriájában versenyző, a kínai Geely által gyártott újdonság tágas utastérrel és két személynek kényelmes alvási lehetőséggel kecsegtet, a csomagtartója a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1530 literig bővíthető, és elöl is kialakítottak egy kis kiegészítő rakteret.
A szupermodern műszerfalon egy 10,3 colos digitális műszeregység és további két 13 colos kijelző található, ezenkívül pedig a 25,6 colos képet vetítő AR HUD, a 21 hangszórós Sennheiser hi-fi és a 256 színű hangulatvilágítás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Míg az apró ős Smart egykoron 45 lóerős 0,6 literes benzinmotorral nyitott, addig a tisztán elektromos Smart #5 farmotoros alapmodellje 340, illetve 363 lóerős változatban készül.
Az összkerékhajtású verzió első motorja 224 lóerős, a hátul lévő motor pedig kiviteltől függően 363, illetve 422 lóerős.
A 800 V-os 100 kWh-s akkumulátor 15 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra, és az engedékeny kínai CLTC-szabvány szerint mintegy 740 kilométeres hatótávot biztosít.
Az egyelőre ismeretlen árú Smart #5 a jövő év elején érkezik meg Európába, az esetleges hazai forgalmazásról egyelőre nincsenek információink. Jelenleg egyik új Smart sem kapható Magyarországon.