Inkább hibridként dobják piacra.
A Ford bejelentette villamosítási stratégiájának átalakítását és a korábbi 40-ről 30 százalékra csökkenti a tisztán elektromos járművekre fordított éves beruházásainak arányát, míg nagyobb hangsúlyt fektet a hibrid hajtásokra – írja a The Guardian.
A stratégiaváltás látványos eleme, hogy leállítják egy teljesen elektromos, nagy méretű, hétszemélyes SUV fejlesztését. Az amerikai autógyártó szerint a tisztán elektromos modell nem lenne képes egy éven belül nyereséget termelni, ami manapság a kínai gyártók által felfokozott versenyben egy új autó életképességének mércéje. A Ford szerint a kínaiak a villanyautóknál jelenleg olyan előnyös költségstruktúrával rendelkeznek a vertikális integráció, a költséghatékony fejlesztés és a fejlett akkumulátortechnológia révén, amivel nehéz versenyezni.
A gyártó visszakozása a tervezett modelltől így is rengeteg pénzbe kerül. A projekthez kapcsoló költségek eddig 400 millió dollárt emésztettek fel, és további 1,5 milliárd dolláros kiadást jelenthet a stratégiaváltás. A Ford új generációs elektromos autóinak bevezetése a mostani tervek nyomán majd csak 2026-tól kezdőik egy furgon bevezetésével, amely a Ford ohiói összeszerelő üzemében készülne.
A Ford főnöke, Jim Farley szerint az a döntés, hogy kevesebb elektromos autót gyártanak a hibridek javára, lehetőséget biztosít ügyfeleinknek, hogy válasszanak, melyik technológiát részesítik előnyben. Farley hangsúlyozta, igaz, hogy a hibrid autók a környezetszennyező benzinmotort kisebb akkumulátorral kombinálják, de így is valódi különbséget jelentenek a hagyományos autókkal szemben a CO2-csökkentés terén.
Daniel Roeska, a Bernstein elemzője szerint, akit a Financial Times idéz, a Ford tervei „észszerűek”, de szembe kell nézniük azzal a kritikával, hogy miért nem volt a terméktervük a kezdettől fogva rugalmasabb.
A vállalat részvényeinek ára mintegy ötödével esett az elmúlt negyedéves profitjelentése után július végén, amely rámutatott, hogy 1,1 milliárd dolláros működési veszteséget könyvelhetett el elektromosjármű-részlegén, és az egész évre várt veszteség ezen üzletágában elérheti az 5,5 milliárd dollárt.