Autó HVG 2024. augusztus. 16. 07:43

17 év után a BMW új M5 sportkombival rukkolt elő, itt a 727 lóerős puttonyos szörnyeteg

A biturbó V8-as benzinmotorra épülő plug-in hibrid hajtású BMW M5 Touring csúcsnyomatéka kereken 1000 Nm. Igaz, ehhez 2550 kilogrammos tömeg társul.

A BMW először 1988 és 1995 között gyártott az E34-es M5-ösből készített kombi verziót, mely mindössze 891 példányban készült. A 340 lóerős, 6 hengeres ritkaságot a közelmúltban volt szerencsénk hazai utakon kipróbálni.

A 7 ezerig elforgatható főtengelyű első M5 Touring
László Ferenc

Második alkalommal a 2005 és 2010 között gyártott E60-as M5-ösből érkezett Touring kivitel E61-es típusjelzéssel. Az 507 lóerős V10-essel szerelt, 1025 darabos mennyiségben készült sportkombi hivatalos leleplezésére a 2007-es Genfi Autószalonon került sor.

És innen egy nagy ugrással jutunk el 2024 augusztusának közepéig, amikor is a bajor gyártó előrukkolt a két hónappal korábban debütált új M5 szedán praktikusabb puttonyos változatával.

BMW M5 Touring
BMW
BMW M5 Touring
BMW

Az általunk nemrégiben alaposan letesztelt normál 5-ös kombinál elöl 7,5, hátul 4 centiméterrel szélesebb M5 Touring 20 colos első és 21 colos hátsó kereken gördül.

Az opcionálisan világító hűtőráccsal is rendelhető M5 Touring a szedántól eltérően nem kérhető karbontetővel, panoráma üvegtetővel viszont igen.

BMW M5 Touring
BMW
BMW M5 Touring
BMW

Az utastérben világító M logós sportülésekre, piros gombokkal ékesített sportkormányra és 12,3-14,9 colos kijelzőpárra lehetünk figyelmesek.

A csomagtartó kereken 500 literes (szedán: 466 liter), a plug-in hibrid hajtáslánc miatt 70 literrel kisebb, mint a normál 5-ös kombiké – a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntését követően 1630 literes raktér áll rendelkezésre.

BMW M5 Touring
BMW
BMW M5 Touring
BMW

A szedánnál 40 kilogrammal nehezebb kombi nem kevesebb mint 2550 kilogrammot nyom a mérlegen. Az első M5 kombi mindössze 1745 kilogrammos volt, és a 601 lóerős tisztán elektromos i5 M60 Touring sem nehezebb 2425 kilogrammnál.

A 7200-as maximális fordulatszámú, 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 585 lóerős teljesítményű, vagyis gyengébb, mint az előző M5-ben lévő 600-635 lóerős hasonló erőforrás, azonban a plug-in hibrid technikának köszönhetően összesen 727 lóerő és kereken 1000 Nm áll a rendelkezésünkre.

BMW M5 Touring
BMW

A 0-ról 100-ra 3,6 másodperc (szedán: 3,5 másodperc) alatt felpattanó új M5 Touring elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h, de az M Drivers Package megrendelését követően akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.

A 11,1 másodperces 0–200-as szintidejű (szedán: 10,9 másodperc), nyolcfokozatú automata váltós, összkerekes sportkombi elektromos módban maximum 140 km/h-val képes suhanni, és egy töltéssel mintegy 67 kilométert képes megtenni lokálisan zéró emisszió mellett.

A maximum 11 kW-tal tölthető akkumulátor 18,6 kWh kapacitású.

BMW M5 Touring
BMW

Az új M5 Touring sorozatgyártása novemberben kezdődik meg a németországi Dingolfingben, és ez az első M5 kombi, mely az Egyesült Államokban is hivatalosan kapható lesz.

Az újdonság hazai ára egyelőre ismeretlen. Viszonyításképp: az M5 szedán 50,5 millió forinton nyit, az elektromos rásegítés nélküli, 530 lóerős, 3 literes 6 hengeres motorral szerelt, 1940 kilogrammos M3 Competition M xDrive Touring pedig már 37 millió forint kifizetését követően hazavezethető.

Utóbbi egyébként ugyanúgy 3,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, mint a 197 lóerővel erősebb M5 Touring.

BMW M5 Touring
BMW
BMW M5 Touring
BMW
Hirdetés