Az eset nyomán előírhatják, hogy az autógyártók kötelesek legyenek nyilvánosságra hozni a modelljeikbe szerelt akkumulátorok gyártóját, így a vásárlók ennek alapján is dönthetnek.
A közelmúltban egy elektromos Mercedes EQE gyulladt ki spontán módon Szöul egyik külvárosának apartmankomplexumában és a tűz nyomán 140 autó megrongálódott, 23 ember füstmérgezést kapott, míg a tüzet 8 órán át tartott megfékezni.
Az eset komoly lakossági aggodalmakat váltott ki, amelynek nyomán a dél-koreai kormányzat összeült, hogy megvitassák az elektromos járművek biztonságát, valamint hogy előírják-e az autógyárak számára az akkumulátorok márkájának közzétételét a fogyasztók növekvő aggodalma miatt. A tárgyalásokon részt vettek a Hyundai, a Mercedes-Benz Korea és a Volkswagen Group képviselői is – írja a Reuters.
A médiában számtalan képet tettek közzé, amelyeken tucatnyi elszenesedett autó látható, amelyeknek csak a fémváza maradt meg a parkolótűzben. Ezek is felerősítették a fogyasztók félelmét az elektromos autókkal szemben, amit csak fokoz, hogy Dél-Koreában jellemzően sokan laknak a kisméretű lakásokban, amelyek alatt gyakran teremgarázsok vannak.
A szöuli tűzoltóság és katasztrófavédelm egy februárban közzétett jelentésében azt írta, hogy 2013 és 2022 között Dél-Koreában 1399 tűzeset történt mélygarázsokban, amelyek 43,7 százaléka járműveknek tulajdonítható. A mélygarázsokban keletkezett autótüzek 53 százaléka volt elektromos eredetű.
Autóipari szakértők szerint az elektromos autók másképp égnek, mint a belső égésű motorral szerelt autók, és az ilyen tüzek oltása gyakran hosszabb ideig tart és nehezebb feladat is a tűzoltóknak, mivel az akkumulátorok hajlamosak újra meggyulladni.
A Reuters által idézett helyi újság, a Chosun Ilbo, a múlt héten arról számolt be, hogy Dél-Korea azt tervezi, hogy előírja az elektromos autók gyártóinak, hogy nyilvánosságra hozzák az autókban lévő akkumulátorok márkáját. Az autógyártóknak jelenleg is bizonyos információkat kell megadniuk a járművekről, például az üzemanyag-hatékonyságról, de csak korlátozott részleteket az akkumulátorokról.
Ugyanakkor a dél-koreai Osan Egyetem autóipari professzora szerint az, hogy az autógyárak elárulják az akkumulátorok gyártmányát nem akadályozza meg a tűzeseteket. Sokkal hasznosabb lenne, ha az akkumulátorok tűzbiztonságát tanúsítványokkal kellene igazolni – mondta.