A Chevrolet legújabb középmotoros sportkocsija még a Bugatti Veyronnál is jelentősen erősebb.
A 2019-ben debütált nyolcadik generációs Chevrolet Corvette eddigi legerősebb változata a Z06 volt, melyben ott rejtőzik a világ legnagyobb teljesítményű V8-as szívómotorja.
A Corvette Z06 8600-ig elforgatható főtengelyű 5,5 literes LT6-os erőforrása 680 lóerős teljesítményű, illetve 623 Nm nyomatékú, ami 2,6 másodperc körüli 0-100-as szintidőt, illetve 320 km/h végsebességet tesz lehetővé.
És most itt a még sokkal potensebb új csúcsmodell, a ZR1, mely nemcsak a 1001 lóerős Bugatti Veyronnál erősebb, hanem többek közt az olyan újabb riválisait is maga mögé utasítja, mint amilyen például a Ferrari SF90 Stradale, a Lamborghini Revuelto vagy a Mercedes-AMG One.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a41f9016-e015-4ee5-998a-afbbef94d75f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8130157e-45f3-4499-a90a-60ac9a9d5e54.jpg)
A valaha készült legerősebb sorozatgyártású amerikai V8-asként jegyzett, 8000-es maximális fordulatszámú LT7-es motor két turbóval megfújva nem kevesebb, mint 1079 lóerős, illetve 1121 Nm-es produkciót ad elő.
A szupererős motor mellé alig 1665 kilogrammos tömeg társul és a nyitható tetejű változat sem nehezebb 1705 kilogrammnál.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a674d3de-6dc1-4095-8d2a-f3db72982d1d.jpg)
A Bugatti Veyronnál jobb teljesítmény/tömeg arányú ZR1 kevesebb, mint 9,7 másodperc alatt abszolválja a negyedmérföldes gyorsulást és 346 km/h a végsebessége.
A többek közt hatalmas hátsó légterelőt és keményebb futóművet felvonultató opcionális ZTK csomaggal 544 kilogrammra nő az alaphelyzetben sem szerény leszorítóerő. Viszonyításképp, a Lamborghini Huracán STO aerodinamikai csomagja 420 kilogrammos leszorítóerőt produkál.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/16dc92fc-8a27-4f9b-b48d-5188a7c5c63b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bc955221-70e6-4aa7-87f0-cc2c23235d86.jpg)
A 400 milliméteres első és 390 milliméteres hátsó féktárcsákkal szerelt új ZR1 24,5 másodperc alatt gyorsul fel 129 km/h-ról 322 km/h-ra és lassít vissza onnan 129 km/h-ra, vagyis 22 százalékkal rövidebb idő alatt, mint a hetedik generációs ZR1.
A 20-21 colos karbonszálas felnikre szerelt Michelin Pilot Cup 2R gumikon gördülő vadonatúj Chevrolet Corvette ZR1 gyártása jövőre kezdődik meg Kentuckyban. Az árak egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp a Z06 minimum 110 100 dollár (40 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/976c1455-dd20-4af4-96d9-08a55ac0dec6.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f69c5db2-3bc6-4a0e-a864-37d6fb44b518.jpg)
Az 502 lóerős 6,2 literes szívómotorra épülő 68 300 dolláros (24,5 millió forint) alapmodellen kívül egy ideje már hibrid hajtással is elérhető a Corvette.
A szintén a 6,2 literes szívó V8-ra épülő 1712-1814 kilogrammos E-Ray 664 lóerős teljesítményű, 1,9 kWh kapacitású az akkumulátora és elektromos módban maximum 72 km/h-val képes suhanni egy rövid ideig.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c4bc0153-1955-42f9-acab-80107cb28599.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e9705196-021e-474f-9ae6-3356da05c9f7.jpg)