Mostantól M Performance csomaggal is rendelhető a minden korábbinál erősebb és egyben nehezebb vadonatúj BMW M5.
A BMW június végén leplezte le a teljesen új M5-ös sportszedánt, mely mostantól M Performance alkatrészekkel felvértezve is elérhető a kínálatban.
A sportos új kiegészítőknek köszönhetően még morcosabbá tehető az M5-ös külseje, melynek ezenkívül az aerodinamikája is javul, illetve némileg csökken a tömege.
A karbontetőnek köszönhetően 30 kilogrammal kevesebbet mutat a mérleg, és fontos, hogy ez a tömeg az autó legmagasabb pontjáról tűnt el, a karbon-kerámia fékrendszernek köszönhetően pedig további 25 kilogrammal csökken nem egyszerűen csak a tömeg, hanem egyben a rugózatlan tömeg is.
Nincs kizárva, hogy a későbbiekben érkezik egy még könnyebb CS csúcsmodell is. Emlékeztetőül, a 600-625 lóerős elődből készített CS verzió 635 lóerős volt és 104 kilogrammal nyomott kevesebbet a mérlegen a Competition változatnál.
Az utastérbe kevés újdonság érkezett, az M Performance szőnyegnél a márka rajongói vélhetően jobban örültek volna például a karbon kagylóüléseknek, az új könnyűfém felnik pedig csak jövő nyáron fognak feltűnni a kínálatban.
A Magyarországon 50,5 millió forinton nyitó új BMW M5 585 lovas 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánca 727 lóerős teljesítményű és kereken 1000 Nm teljesítményű, ami 3,5 másodperces 0–100-as gyorsulást, illetve kiviteltől függően 250-305 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A 7,4 kW-tal tölthető 18,6 kWh kapacitású akkumulátor 69 kilométeres elektromos hatótávot biztosít legfeljebb 140-es tempó mellett.
A tisztán benzines elődjénél lomhábban gyorsuló új M5 alaphelyzetben nem kevesebb, mint 2510 kilogrammot nyom a mérlegen, ily módon 130 kilogrammal nehezebb a tisztán elektromos 601 lóerős i5 M60-nál is.
Az újdonság első körben szedánként érhető el, a kombi változat leleplezésére a közeljövőben kerül majd sor.