Hiába rendőrségi autó és hiába Porsche, ettől a patinásan barátságos kabriótól ma már senkinek sem kell tartania.
1948 nyarának elején helyezték forgalomba az első Porsche típusjelzésű személyautót, mely nem volt más, mint a közelmúltban általunk részletesen bemutatott legelső Porsche 356.
A kicsi és könnyű sportkocsi különböző változatai egészen 1965-ig gyártásban maradtak, és a típus utódja az azóta legendássá vált és megannyi generációt megélt 911-es modell lett.
A Porsche az 50-es évek elején készítette el első rendőrségi használatra szánt sportautóját, sőt, még nyitható tetejű rendőr Porschék is készültek Zuffenhausenben.
A mellékelt fotókon látható Porsche 356 C Cabriolet Polizei 1964-ben látta meg a napvilágot, egykoron Észak-Rajna-Vesztfáliában volt használatban, és jelenleg a gyártó múzeumában pihen.
A természetesen hátul elhelyezett 1,6 literes 4 hengeres szívó boxermotor 95 lóereje ma már nem tűnik soknak, a 60-as években viszont igen sportos menetteljesítményeket biztosított a szuperkönnyű hátsókerék-hajtású kocsi számára.
A 185 km/h végsebességű, négy tárcsafékes kék villogós különlegességet csak azt követően vehették használatba a német rendőrök, hogy elvégezték a Porsche weissachi tréningjét.
Furcsa szolgálati előírás volt, hogy amennyiben a hőmérséklet meghaladta a +5 Celsius fokot, a kocsival nyitott tetővel kellett járőrözni.
A rendőrségi Porsche 356 C Cabriolet utolsó tíz példánya 1966 májusban állt hadrendbe a holland autópálya rendőrségnél.