Csővázas szuperkönnyű felépítmény, erős turbómotor, kézi váltó és hátsókerék-hajtás a legújabb terepes élményautó receptje.
Az Ariel 2015-ben mutatta be a végletekig puritán Atom sportkocsi terepes testvérmodelljét, a Nomadot, melynek most nemes egyszerűséggel Nomad 2 néven mutatkozott be az utódja.
A teljesen új fejlesztésű Nomad 2 4,8 centiméterrel nagyobb tengelytávú lett, miközben a nyomtávja 5 centiméterrel gyarapodott, de a csővázas alapkoncepció és a kézzel történő összeszerelés nem változott.
A 3,4 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávú, 1,47 méter magas, 1,86 méter széles és 23,1 centiméteres hasmagasságú buggy 48, 35, illetve 64 fokos terepszögekkel büszkélkedhet.
A 235 lóerős 2,4 literes kompresszoros Honda motort egy 2,3 literes turbós Ford erőforrás váltotta, melynek 309 lóerős teljesítménye és 518 Nm-es nyomatéka egy hatfokozatú kézi/szekvenciális váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
A 0-ról 100-ra 3,5 másodperc alatt felpattanó, alig 715 kilogrammos újdonság végsebessége 216 km/h, ami nem kevés egy ajtók nélküli terepgumis kocsitól.
Az elődjénél nagyobb benzintartályú, merevebb kialakítású, továbbfejlesztett Bilstein futóműves és megerősített fékrendszerű Nomad 2 brit alapár 67 992 font (30 millió forint).