Budapest egyik legzsúfoltabb kerületében mindennapos, hogy nem sok hely jut a járdán a gyalogosoknak.
2023 decemberében az Újlipótvárosért Egyesület felkérésére A járda a gyalogosoké csoport átfogó felmérést készített Belső-Újlipótvárosban – írja a Telex. A Szent István körút–Váci út–Victor Hugo utca–Újpesti rakpart által határolt területen bejárták az utcákat és ellenőrizték a járdák és parkolás helyzetét. A felmérés kimutatta, hogy a részben járdán kijelölt, ferde felállású parkolóhelyeken parkoló autósok 49 százaléka szabálytalanul a járdára túllógva parkol, ami jelentősen meghaladja az egyéb parkolóhelyek szabálytalanságainak arányát.
Az önkormányzat elvileg meg is szüntetné az ilyen ferde parkolóhelyeket 2026 decemberéig, amelyhez kapcsolódóan a közlekedési szervezet az átmeneti időszakra átfogó tájékoztató kampányt és zérótoleranciás büntetési rendszer bevezetését javasolja.
A felmérés további megállapításai szerint Belső-Újlipótvárosban harminc olyan utcaszakasz van, ahol a közútkezelő nem jelzi a járdán parkolás határát, ahol a KRESZ szerint tilos lenne várakozni, így a gyakorlatban mindennapos, hogy ezeken a helyeken is parkolnak.
A szabálytalanul rövid ideig megálló gépjárművek szintén jelentős problémát jelentenek Belső-Újlipótvárosban, amelyet az önkormányzat is felismert, és több rakodóhely kijelölését tervezte, de ezek még nem valósultak meg – írja a Telex. A felmérés szerint a megvizsgált 191 helyszín közül mindössze 24 helyen van kijelölt rakodóhely.