A japán márka 15 éve távozott az autósport elit kategóriájából.
Több jel is utal arra, hogy a Toyota visszatérhet az F1 világába – írja a Formula.hu és a RacingNews365.com a silverstone-i paddockból származó exkluzív információk alapján. A híreik szerint a japán autógyártó a Haas istállóval tárgyal egy esetleges együttműködésről, amely már 2025-től megvalósulhat.
Első lépésként a Haas és a Toyota között egy szponzori megállapodás jöhet létre, hasonlóan ahhoz, amit korábban a Sauber és az Alfa Romeo között láthattunk. Ez az együttműködés kezdetben a brandingre fókuszálhat, így a Toyota logói megjelenhetnek a Haas autóin, amelyeket Oliver Bearman és valószínűleg Esteban Ocon vezetnek majd.
Az együttműködés következő lépéseként technológiai kooperáció is lehetséges. A Haas versenyautóit jelenleg az olasz Dallara építi, de 2025-től ezt a feladatot részben vagy egészben a Toyota Gazoo Racing kölni központja veheti át. Bár a Ferrari erőforrásait továbbra is használni fogják, az amerikai csapat és a japán gyártó közötti kapcsolat akár teljes technológiai partnerséghez is vezethet a jövőben.
A Toyota már egy éve vizsgálja az F1-es szerepvállalás lehetőségét, és bár egy esetleges motorprogramról egyelőre keveset tudni, ez sem elképzelhetetlen. Az is kérdéses, hogyan érinti ez a Toyota más motorsportbeli tevékenységeit, például a rali-vb-s szereplését.
Gene Haasról, az amerikai Haas-csapat tulajdonosáról régóta pletykálják, hogy fontolgatja a csapat eladását. A Toyota komolyabb befektetése mérsékelheti a Haas terheit, és lehetővé teheti a csapat részbeni vagy teljes megtartását.