A vadonatúj RS e-tron GT Performance alig 2,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.
Az Audi 2021 elején leplezte le a Porsche Taycan kicsit olcsóbb, némileg lassabb testvérmodelljének tekinthető e-tron GT-t, és nem sokkal a ráncfelvarrt Taycan után nemrégiben a faceliftes e-tron GT-ről is lehullott lepel, mely újdonság immár hazánkban is elérhető.
Míg eddig kettő, addig mostantól háromféle változatban érhető el a típus, melyek közös vonása a duplamotoros összkerék-hajtás.
A 530 lovas eddigi alapmodellt váltó, 53,2 millió forintos alapárú S e-tron GT 679 lóerős teljesítményű, ami 3,4 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 245 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A 646 lóerős korábbi csúcsmodell utódja, a minimum 61,9 millió forintba kerülő új RS e-tron GT 856 lóerős produkciót ad elő, ennek a 2,8 másodperces 0-100-as gyorsulású verziónak 250 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.
A 67,6 millió forinton nyitó vadonatúj RS e-tron GT Performance 925 lóerővel 2,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és szintén 250 km/h-ra van limitálva a végsebessége.
Viszonyításképp, a megújult Taycan 102,7 millió forintos alapárú csúcsmodellje 1108 lóerős, 2,2 másodperces 0-100-as gyorsulású és 305 km/h végsebességű.
A bruttó 93,4, nettó 83,7 kWh kapacitású akkumulátort egy bruttó 105, nettó 97 kWh-s telep váltotta, mely 9 kilogrammal könnyebb lett.
A 625 kilogrammos új aksi ideális esetben 609 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, és 320 kW-os töltőteljesítmény mellett akár 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
Említést érdemel továbbá a megújult kormány, a felfrissített műszerfal, illetve a kényelmes beszállást segítő új funkció, mely szempillantás alatt megemeli néhány centiméterrel a továbbfejlesztett felfüggesztést.