Az erősen limitált szériás Ferrari SF90 XX Spider nyitható tetővel kombinálja az 1000 feletti hibrid lóerőt.
A Ferrari 2013-ban mutatta be a hajtásláncában elsőként már villanymotort is felvonultató méregdrága hipersportkocsiját, a McLaren P1 és a Porsche 918 fő riválisának tekinthető, 6,3 literes szívó V12-vel szerelt 963 lóerős LaFerrarit, de az első igazi hibridjének a 2019-ben debütált SF90 Stradalét tekinti az olasz gyártó.
Utóbbi mozgatásáról egy 90 fokos hengerszögű 4 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még az a 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.
Az 1000 lóerős és 1066 Nm nyomatékú összkerék-hajtású SF90 2,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-200-as sprintet.
Akadhatnak azonban olyanok, akik ennél is kicsit többre vágynak, számukra készült az a különleges XX változat, melynek egyik nyitható keménytetős példányával Le Mans-ban futottunk össze.
Az SF90 XX a Ferrari első olyan pályaorientált sportkocsija, mely nemcsak versenypályán, hanem akár közúton is minden további nélkül használható. A Stradale kupéból 799, a mellékelt fotókon is látható Spider roadsterből pedig még kevesebb, mindössze 599 darab készül.
A valaha készült leghatékonyabb aerodinamikai csomagos közúti Ferrariként jegyzett, hatalmas hátsó légterelős SF90 XX 250 km/h tempónál 530 kilogramm leszorítóerőt termel, szemben a normál SF90 390 kilogrammjával.
Az XX 10 kilogrammal könnyebb a normál SF90 minimál tömegre belőtt Assetto Fiorano csúcsváltozatánál, a fejlesztőknek többek közt a motor és az ülés tömegéből sikerült lefaragniuk egy keveset. A Stradale 1560, a Spider 1660 kilogrammot nyom a mérlegen.
A V8-as teljesítménye 780-ról 797 lóerőre nőtt, az elektromos rásegítés pedig 220 helyett 230 lóerőt produkál – a végeredmény 1030 lóerő. A változatlanul 7,9 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 25 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé, legfeljebb 135 km/h mellett.
A 804 Nm nyomatékú benzinmotor csúcsteljesítménye 7900-as fordulatszámon ébred, a maximális fordulatszám 8300, és a kipufogó hangosabb, mint a normál SF90-ben.
Az optimalizált nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós, 255 milliméter széles első-, illetve 315 milliméteres hátsó gumikon gördülő SF90 XX 2,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 320 km/h.
A 0-200-as szintidő a kupé esetében 6,7-ről 6,5, a roadster esetében pedig 7-ről 6,7 másodpercre olvadt, és a kerámiafékeknek köszönhetően a lassulás is döbbenetes.
Az SF90 XX Stradale 770 000 euróba (306 millió forint), az SF90 XX Spider pedig 850 000 euróba (337 millió forint) kerül, de felesleges a kasszához rohanni, ugyanis már a hivatalos leleplezés előtt gazdára talált az összes példány.