Autó László Ferenc 2024. június. 29. 07:21

Olyan extrém Ferrarit fotóztunk, ami garantáltan ritkán jön szembe az utakon

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Az erősen limitált szériás Ferrari SF90 XX Spider nyitható tetővel kombinálja az 1000 feletti hibrid lóerőt.

A Ferrari 2013-ban mutatta be a hajtásláncában elsőként már villanymotort is felvonultató méregdrága hipersportkocsiját, a McLaren P1 és a Porsche 918 fő riválisának tekinthető, 6,3 literes szívó V12-vel szerelt 963 lóerős LaFerrarit, de az első igazi hibridjének a 2019-ben debütált SF90 Stradalét tekinti az olasz gyártó.

Utóbbi mozgatásáról egy 90 fokos hengerszögű 4 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még az a 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari

Az 1000 lóerős és 1066 Nm nyomatékú összkerék-hajtású SF90 2,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-200-as sprintet.

Akadhatnak azonban olyanok, akik ennél is kicsit többre vágynak, számukra készült az a különleges XX változat, melynek egyik nyitható keménytetős példányával Le Mans-ban futottunk össze.

Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc

Az SF90 XX a Ferrari első olyan pályaorientált sportkocsija, mely nemcsak versenypályán, hanem akár közúton is minden további nélkül használható. A Stradale kupéból 799, a mellékelt fotókon is látható Spider roadsterből pedig még kevesebb, mindössze 599 darab készül.

A valaha készült leghatékonyabb aerodinamikai csomagos közúti Ferrariként jegyzett, hatalmas hátsó légterelős SF90 XX 250 km/h tempónál 530 kilogramm leszorítóerőt termel, szemben a normál SF90 390 kilogrammjával.

Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc

Az XX 10 kilogrammal könnyebb a normál SF90 minimál tömegre belőtt Assetto Fiorano csúcsváltozatánál, a fejlesztőknek többek közt a motor és az ülés tömegéből sikerült lefaragniuk egy keveset. A Stradale 1560, a Spider 1660 kilogrammot nyom a mérlegen.

A V8-as teljesítménye 780-ról 797 lóerőre nőtt, az elektromos rásegítés pedig 220 helyett 230 lóerőt produkál – a végeredmény 1030 lóerő. A változatlanul 7,9 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 25 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé, legfeljebb 135 km/h mellett.

Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc

A 804 Nm nyomatékú benzinmotor csúcsteljesítménye 7900-as fordulatszámon ébred, a maximális fordulatszám 8300, és a kipufogó hangosabb, mint a normál SF90-ben.

Az optimalizált nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós, 255 milliméter széles első-, illetve 315 milliméteres hátsó gumikon gördülő SF90 XX 2,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 320 km/h.

Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc
Ferrari SF90 XX Spider
László Ferenc

A 0-200-as szintidő a kupé esetében 6,7-ről 6,5, a roadster esetében pedig 7-ről 6,7 másodpercre olvadt, és a kerámiafékeknek köszönhetően a lassulás is döbbenetes.

Az SF90 XX Stradale 770 000 euróba (306 millió forint), az SF90 XX Spider pedig 850 000 euróba (337 millió forint) kerül, de felesleges a kasszához rohanni, ugyanis már a hivatalos leleplezés előtt gazdára talált az összes példány.

Ferrari SF90 XX Spider
Ferrari
Ferrari SF90 XX Spider
Ferrari
Ferrari SF90 XX Spider
Ferrari
Ferrari SF90 XX Spider
Ferrari
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.