A teljesen új BMW M5 plugin hibrid hajtáslánca kereken 1000 Nm nyomatékú, de mellé, sajnos, több mint 2,4 tonnás tömeg társul.
A BMW aktuális 5-ös sorozatából eddig a 489 lóerős plugin hibrid 550e xDrive volt a legnagyobb teljesítményű belső égésű motoros kivitel, de most itt az új csúcsragadozó M5-ös, mely még a 601 lovas elektromos i5 M60 xDrive-nál is jelentősen erősebb.
A 20 colos első, illetve 21 colos hátsó kerekeken gördülő újdonság elsősorban egyedi lökhárítóiról, 4-5-7,5 centiméterrel kiszélesített karosszériájáról, illetve négy méretes kipufogóvégéről ismerszik meg.
Az utastérben világító M logós sportülésekre, piros gombokkal ékesített sportkormányra és 12,3-14,9 colos kijelzőpárra lehetünk figyelmesek.
A 7200-as maximális fordulatszámú 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 585 lóerős teljesítményű, vagyis gyengébb, mint az előd M5-ben lévő 600-635 lóerős hasonló erőforrás, azonban a plugin hibrid technikának köszönhetően összesen 727 lóerő és kereken 1000 Nm áll a rendelkezésünkre.
A 0-ról 100-ra 3,5 másodperc alatt felpattanó új M5-ös elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h, de az M Drivers Package megrendelését követően akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.
Viszonyításképp, az előző M5-ös 600 lovas alapmodellje 3,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, a 635 lóerős CS csúcsverziónak pedig alig 3 másodperc is elegendő ugyanehhez.
A 7,4 kW-tal tölthető 18,6 kWh kapacitású akkumulátor 69 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé legfeljebb 140-es tempó mellett. Negatívum, hogy az elődjénél 540 kilogrammal nehezebb újdonság nem kevesebb, mint 2435 kilogrammot nyom a mérlegen.
A nyolcfokozatú automata váltó mellett a 4WD, 4WD Sport és 2WD üzemmódokkal rendelkező összkerékhajtás, a négykerék-kormányzás, az adaptív sportfutómű, illetve a feláras kerámiafék és karbontető mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A 144 000 eurós (57 millió forint) alapárú új BMW M5 nemcsak szedán, hanem kombi kivitelben is kapható lesz, utóbbi Touring verzió hivatalos leleplezésére azonban egy keveset még várnunk kell.