Autó HVG 2024. június. 22. 08:44

Egy tanulmány szerint Kína legalább 230 milliárd dollárral támogatta villanyautó-iparát

Másfél évtized alatt költöttek rá ennyit.

A kínai elektromosjármű-ipar 2009 és 2023 vége között legalább 231 milliárd dollár állami támogatásban és segélyben részesült – derül ki egy friss amerikai tanulmányból, amelyről a Bloomberg számolt be.  

Scott Kennedy, a washingtoni Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központjának Kína-szakértője által készített kutatás szerint mindez azt jelenti, hogy állami támogatás mértéke a teljes eladási érték 18,8 százalékát teszi ki. 

A teljes támogatási összegnek valamivel több mint a fele a forgalmi adók elengedése nyomán valósult meg. A fennmaradó részt a nemzeti szinten jóváhagyott vásárlói kedvezmények, az infrastruktúra, például a töltőállomások kormányzati finanszírozása, az elektromos járművek állami beszerzése, valamint a kutatás-fejlesztési támogatási programok tették ki – közölték.

A kutató az általuk vázolt számokat így is “rendkívül konzervatívnak” nevezte, megjegyezve, hogy azok nem tartalmazzák a helyi szintű kedvezményprogramokat olyan városokban, mint Sanghaj és Sencsen, amelyek célja, hogy a hagyományos autók tulajdonosait arra ösztönözzék, hogy elektromos járművekre váltsanak. Nem tartalmazza továbbá az olcsón bérbeadott földterületeket, áramot és hiteleket, amelyekhez egyes elektromosautó-gyártók hozzáférhetnek, és amelyekből hasznot húzhatnak, valamint nem tartalmazza az akkumulátorgyártó vállalatok és az ellátási lánc más részeinek támogatását.

A megállapítások nem sokkal azt követően láttak napvilágot, hogy az Európai Unió bejelentette, hogy a Kínából importált járművekre akár 38 százalékos extravámot is kivet a támogatások kompenzálására. Korábban az Egyesült Államok is hasonlóan döntött és négyszeresére emelt a kínai autókra kivetett vámokat, míg a Bloomberg jelentése szerint Kanada is hasonló külön vám bevezetésére készül.

Hirdetés
hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. március. 23. 19:30

Arató András, avagy Hide the Pain Harold: Én sem kemény munkával lettem világhírű, de ne nevezzenek celebnek

A villamosmérnök, akinek hetvenévesen gyökeresen megváltozott az élete. Egy stockfotós készített róla felvételeket, amelyekből kényszeredettnek tűnő mosolya nyomán Hide the Pain Harold megjelöléssel világszerte ismert mémek születtek. Tele a naptára. Reklámoz kakaós italt és harisnyát, fellépései vannak Kőszegtől Bogotáig. HVG-portré.