A közel 350 lóerős legújabb Golf R nemcsak ötajtós, hanem kombi változatban is támad.
A Volkswagen idén ünnepli a Golf 50. születésnapját, melynek kapcsán az év elején megérkezett az aktuális nyolcadik generáció felfrissített változata, amit aztán a 245-ről 265 lóerőre izmosodott új GTI, illetve az elődjéhez hasonlóan kereken 300 lóerős megújult GTI Clubsport követett.
És most itt az említett két hot hatch-től eltérően nem első-, hanem összkerék-hajtású új csúcsmodell, a ráncfelvarrt Golf R:
A most első körben még álcázófóliás prototípusként megmutatott újdonság “szíve” a már jól ismert EA888-as típusjelzésű 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor legújabb, LK3 evo4 verziója, melynek 333 lóerős csúcsteljesítménye 5600-as és 6500-as percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre.
A nyomatékcsúcs 420 Nm, és ez 2100-tól egészen 5500-ig hívható le.
A 4,6 másodperces 0-100-as szintidejű, hétfokozatú DSG automata váltós csúcs Golf végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva, a Performance csomag megrendelésével azonban akár 270 km/h is elérhető vele.
A Comfort, Sport és Race üzemmódok mellé érkezett egy takarékos Eco mód, a Performance csomag pedig Special és Drift opciókat is felvonultat.
Emlékeztetőül, a Golf R általunk is rendesen meghajtott facelift előtti verziója 320 lovas produkciót adott elő, és a limitált szériás, alapáron Perfomance pakkos Golf R 20 Years kivitel 333 lóerős volt.
Utóbbi csak és kizárólag ötajtós változatban volt elérhető, a 333 lovas legújabb Golf R viszont kombiként is hazavezethető lesz.
A hamarosan teljes pompájában leleplezendő, világító emblémás Golf R Variant 4,8 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-as tempóra.
A 10,2 colos digitális műszeregységet, 12,9 colos infotainment kijelzőt, köridőmérőt és G-erőmérőt felvonultató új Volkswagen Golf R 53 795 eurón fog nyitni, a kombiért pedig alaphangon 55 065 eurót kérnek majd el.