Néhány éve még a Renault Zoé és néhány más modell hódítottak, manapság sokkal színesebb a kép.
Az elmúlt két évben a Használtautó.hu adatai alapján jelentősen átalakult a hazai villanyautós használtpiac. A francia, japán, olasz, dél-koreai és német elektromos autók iránti kereslet a felére vagy harmadára csökkent, a Tesla stagnál, a kínai modellek viszont egy év alatt a piac meghatározó szereplőivé váltak.
2022 második negyedévében még a Hyundai Ioniq, Renault Zoé, Citroën C-Zero és Nissan Leaf voltak a legnépszerűbb használt elektromos autók Magyarországon. Egy-egy ilyen hirdetésére átlagosan 10-11 telefonos érdeklődés érkezett, ami jelezte a dél-koreai, francia és japán modellek magas vásárlói preferenciáját – derült ki a használtautós platform adataiból.
2024 első negyedévére egészen más a kép. A telefonos érdeklődések alapján készült népszerűségi lista élére az amerikai elektromos autók kerültek, köszönhetően a Tesla jelentős árleszállításainak, ami a használtpiacra is begyűrűzött. Egyelőre a dél-koreai elektromos autók megőrizték dobogós helyüket, annak ellenére, hogy az egy hirdetésre jutó telefonos érdeklődések száma a felére csökkent. Ugyanakkor a kínai autók, különösen a BYD- és az MG-modellek, hatalmas népszerűségre tettek szert, az ezek iránti érdeklődések száma több mint háromszorosára nőtt – mondja Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
A francia elektromos autók visszaesésének az oka leginkább az, hogy jóllehet hamar beléptek erre a piacra, mostanra a német és japán gyártók folyamatosan bővülő kínálata is elvitte a vevőiket. Megjelent ugyanis a használt autók között a Volkswagen ID, a Mercedes-Benz EQ, a BMW i3, a Mazda MX-30, a Toyota BZ4x és a Nissan Leaf.