Autó hvg.hu 2024. május. 29. 12:24

Már a Porsche 911 is hibrid, de egészen egyedi módszerrel

A Porsche új „T-Hybrid” rendszere nem igazán hasonlít semmi máshoz.

Eljött az a pillanat is, hogy a Porsche 911-es már nem csak pusztán benzines, boxermotoros sportkocsi. Igaz, egyelőre csak a GTS verziója, de már kicsit villamos hajtású is.

A hibrid rendszer persze a Porschénál sem újdonság, jó ideje vannak már a kínálatukban ilyen modellek, de legendás 911-es T-Hybrid rendszere kicsit más. Az elnevezése is arra utal, hogy a turbóval kapcsolatos, és valóban, itt a turbót segíti ki részben egy villanymotor, és nem a többi hibridhajtáshoz hasonlóban csak a váltóba szerelt villanymotor kapcsolódik be a hajtásba.

Porsche 911 T-Hybrid
Porsche

A turbó alapvetően azt a célt szolgálja nagyon hatékonyan, hogy a motorok magasabb fordulatszámon is elegendő levegőt kapjanak. A rendszer „egyszerűen” működik, a motorból távozó kipufogógáz megforgatja a turbót, ami a másik oldalán friss levegőt kezd beszívni, és minél jobban forog, annál több friss levegőt szállít a motorba. Az így beszívott nagy mennyiségű levegővel pedig máris hatalmas teljesítmények érhetők el a motorban.

A gond az, amíg felforog a turbó, és elkezdi a friss levegőt szállítani. A Porsche ezt gyorsítja meg egy elektromos motorral megtámogatott turbófeltöltővel, ami pont azt szolgálja, hogy alacsony fordulatszám mellett is szinte azonnal felépüljön a turbónyomás, és rögtön ott lehet a nagyobb teljesítmény. Ez az elektromos motor ráadásul önmagában kis generátorként is funkcionál, ahogy megforgatja a kipufogógáz, és akár 11 kW (15 LE) elektromos energiát állít elő.

Porsche turbó villanymotorral
Porsche

A rendszernek még van egy hagyományos hibrid eleme is a váltóban, egy 48 kW-os villanymotorral, amit egy akkumulátor táplál.

A fejlesztéseknek köszönhetően az új 911 GTS teljesítménye 541 lóerő, a gyorsulása 0-ról 100 kilométer/órára mindössze 3,0 másodperc. A maximális sebessége 312 km/h. A 911 T-Hybrid képességeire nincs jobb bizonyíték, mint hogy a Nürburgring Nordschleife pályán 8,7 másodperccel jobb köridőt ment az előző 911-nél.

A modell egyébként a hírek szerint majd az év végén kerül a kereskedésekbe Németországban, és a legolcsóbban 170 600 euróért, vagyis nagyjából 68 millió forint környékén lehet majd hozzájutni.

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.