Autó hvg.hu 2024. május. 16. 07:59

Dupla turbóval vált 1000 lóerős szörnyeteggé az új Corvette

Itt a megoldás azok számára, akik a rekorderős szívó V8-cal szerelt Corvette-et sem találják elég izgalmasnak.

A nagy sorozatban gyártott jelenleg kapható autók közül a Chevrolet Corvette csúcsmodelljében, a Z06-ban rejtőzik a világ legnagyobb teljesítményű V8-as szívó benzinmotorja.

A Corvette Z06-ban található 5,5 literes LT6-os DOHC erőforrás nem kevesebb mint 680 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre, igaz ehhez egészen 8400-ig el kell forgatni a főtengelyt.

Chevrolet Corvette
Chevrolet

A csúcsnyomaték már 6300-tól lehívható és bár a 623 Nm is tiszteletet parancsol, azért elmarad a turbós vagy kompresszoros motorok általában bőven 800 Nm feletti értékétől.

A 8600-as maximális fordulatszámú V8-as motor egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül adja le erejét, és a hivatalos gyári adat szerint 2,6 másodperc alatt tudhatjuk le a 0–96 km/h-s gyorsulást.

Az 1561 kilogramm tömegű Z06 végsebessége eléri a 320 km/h-t.

Chevrolet Corvette
Chevrolet
Chevrolet Corvette
Chevrolet

És most itt egy vadonatúj tuningverzió, mely még a Z06-os Corvette-nél is jelentősen potensebb:

Yenko/SC
SVE

A Specialty Vehicle Engineering által készített újdonság duplaturbós 6,2 literes V8-as LT2 motorja kereken 1000 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre.

Yenko/SC
SVE

Az egyelőre ismeretlen menetteljesítményű, optimalizált váltós és megerősített fékrendszerű Yenko/SC-ből idén mindössze 10 példányt terveznek gyártani.

Az átalakítás alaphangon mintegy 35 millió forintba kerül.

Yenko/SC
SVE
Yenko/SC
SVE
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.