A 700 lóerős teljesítményét kizárólag a hátsó kerekekre rászabadító igen ritka Porsche ára meghaladja a 150 millió forintot.
A Porsche ikonikus 911-es sportkocsijából mindig a szuperkönnyű GT3 RS biztosítja a legkomolyabb vezetési élményt, a legnagyobb teljesítményt azonban a Turbo S-től kapjuk.
A két legendás sorozat közös metszéspontja a közelmúltban Budapesten is felbukkant GT2 RS, mely a szívómotoros GT3 RS hátsókerék-hajtását a Turbo S-énél is magasabb turbós teljesítménnyel kombinálja.
Az aktuális 911-es széria már jó néhány éve velünk van, de még mindig nem jött ki belőle a tipikusan mindig az életciklus vége felé debütáló méregdrága és erősen limitált GT2 RS verzió, most azonban feltűnt a színen egy éppen eladósorba került előző generációs példány.
A mellékelt képeken látható Porsche 911 GT2 RS 2018 júliusában látta meg a napvilágot és azóta mindössze 8,5 ezer kilométert tettek meg vele.
A Weissach-csomagos különlegesség jelenleg Németországban állomásozik és 399 000 eurós, vagyis több, mint 155 millió forintos összeg szerepel az árcéduláján.
Az 1470 kilogramm tömegű csúcsmodell 3,8 literes 6 hengeres biturbó boxermotorja 700 lóerős és 750 Nm-es produkciót ad elő (aktuális Turbo S: 650 lóerő, 800 Nm).
A 0-100-as sprint 2,8 másodpercig tart vele, a 0-200-as gyorsulás 8,3 másodperc alatt letudható, a 0-300-hoz pedig 22,1 másodpercnyi idő szükségeltetik.
Érdekesség, hogy egy tipikus 80-120-as előzési helyzet alig 1,5 (!) másodperc alatt abszolválható a 340 km/h végsebességű autóval, melynek hatalmas hátsó légterelője akár 450 kilogramm leszorítóerőt is képes termelni.
A várhatóan csak 2026-ban érkező új 911 GT2 RS az előzetes információk szerint még erősebb lágyhibrid hajtást vonultat majd fel, és némileg növekedni fog a tömege.