A Bugatti Chiron hamarosan érkező utódjának hatalmas benzinmotorja egyetlen turbót sem vonultat fel.
A Bugatti aktuális hiperautója, a W16-os erőforrással szerelt 1500-1600 lóerős Chiron hamarosan távozik a kínálatból, és érkezik az utódja, melyben egy új V16-os motor fog rejtőzni.
A hivatalosan júniusban leleplezendő újdonság hajtásláncáról most előzetesen elárult néhány részletet a Bugatti-Rimac első embere, Mate Rimac.
A 36 esztendős horvát cégvezér elmondta, hogy a V16-os egység egy szívómotor lesz, szemben a Chiron, a Veyron és az EB110 négyturbós motorjával.
Kiderült továbbá, hogy az új erőforrás 99,8 centiméter hosszú, vagyis mintegy 40 centiméterrel hosszabb a kifutó W16-os motornál.
Hivatalosan egyelőre ennyit lehet tudni az új V16-osról, mely a korábban kiszivárgott információk alapján 8,3 literes lesz és a főtengelyét közel 9 ezerig el lehet majd forgatni.
A Cosworth által fejlesztett motor teljesítménye állítólag 1000 lóerő körül alakul, és a három villanymotorral együtt a hajtáslánc összteljesítménye eléri majd az 1800 lóerőt.
A 24,8 kWh kapacitásúnak ígérkező akkumulátor állítólag 60 kilométeres elektromos hatótávot fog biztosítani a 2 másodperc körüli 0-100-as szintidejű, mindössze 250 példányban gyártandó új hiperautónak.