Felfrissített dizájnnal és modernizált technikával, de immár 5 hengeres Audi motor nélkül támad a megújult Cupra Formentor.
A Seatból hat éve kivált sportos almárka, a Cupra első saját modellje a Formentor, melyből mi először a 310 lóerős, 2 literes, 4 hengeres turbómotorral szerelt VZ-változatot, majd pedig a 390 lovas, 2,5 literes, 5 hengeres turbós Audi egységgel felvértezett VZ5-kivitelt fogtuk vallatóra.
A napokban exkluzív budapesti szalont nyitott spanyol brand most megújította 4 éves modelljét, íme az immár világító hátsó logós felfrissített Formentor:
A 2024-es Formentor elsősorban új hűtőrácsáról és modernizált fényszóróiról, valamint átrajzolt hátsó lámpatesteiről ismerhető fel.
Alapáron jár a nagy méretű digitális műszeregység és az új szoftvert futtató 12,9 colos infotainment kijelző, az összes DSG-váltós példány kormányán ott figyelnek a kör alakú szatelitgombok, tovább javítottak az anyagminőségen, és a 12 hangszórós Sennheiser hi-fi mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az akár lágyhibrid technikával is elérhető, 150 lóerős, 1,5 literes TSI benzinmotor és a hozzá társított hatfokozatú kézi váltó jelenti a belépőszintet, és a 2 literes TDI dízelmotor is 150 lóerős produkciót ad elő.
A 2 literes benzines erőforrás 204 lóereje egy hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.
A szintén DSG-váltós és összkerekes VZ csúcsmodellek 2 literes benzinmotorja a korábbi 245, illetve 310 helyett immár 265, illetve 333 lóerőt ad le. A 390 lóerős, 2,5 literes, 5 hengeres Audi motorral szerelt VZ5 távozott a kínálatból.
Az 1,5 literes benzines egységre épülő plug-in hibridek maximum 50 kW-tal tölthető akkumulátorának kapacitása 19,7 kWh-ra nőtt, ami 100 kilométer körüli elektromos hatótávot tesz lehetővé.
A gyengébb PHEV maradt 204 lovas, az erősebb verzió teljesítménye viszont 245-ről 272 lóerőre nőtt.
A kereskedésekbe a szintén most megújult Cupra Leonnal együtt várhatóan nyáron megérkező felfrissített Cupra Formentor árát egyelőre nem fedték fel.