A kínai személyautó piacot egyértelműen a BYD dominálja, melyet jelentős távolságból követ a FAW-Volkswagen és a Geely.
A legfrissebb adatok szerint a magyarországi gyárnyitásra készülő BYD az elmúlt hónapban 260 300 új autót értékesített Kínában. Viszonyításképp, a tavalyi év egészében 107 720 új személyautó talált gazdára Magyarországon.
A magyar piacra tavaly ősszel három elektromos modellel megérkezett BYD egy év alatt 35,4 százalékkal növelte a Kínában értékesített autók mennyiségét, és jelenleg mintegy 15,4 százalékos piacrésszel bír.
A dobogó második fokára a márciusban 140 588 autót eladott, 8,3 százalékos részesedésű FAW-Volkswagen állhat fel, a bronzérem pedig a 114 430 értékesített autót és 6,8 százalékos piaci részesedést felvonultató, Magyarországon 2022 végén felbukkant Geelynek jár.
A Tesla kínai részlege 62 398 eladott autóval, 18,6 százalékos csökkenéssel zárta márciust, ami a hetedik helyhez elegendő.
Márciusban összesen 1,69 millió személyautót hoztak forgalomba Kínában, ami éves szinten 6,2 százalékos növekedést jelent. Ebből 709 ezer volt konnektoros, vagyis tisztán elektromos, illetve plugin hibrid.
Márciusban 120 ezer konnektoros autót exportált Kína, vagyis 70,9 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.