A tisztán elektromos és lágyhibrid változatban támadó Alfa Romeo Milano a korábban debütált Stelvio és Tonale kistestvérének tekinthető.
A Stellantis konszern olasz márkája, az Alfa Romeo bemutatta első elektromos modelljét, a Stelvio és Tonale divatterepjárók, illetve a Giulia szedán alá pozicionált Milanót.
A többek közt a Jeep Avenger, a Peugeot 2008 és a Fiat 600 által is használt CMP2 platformra épülő crossover elsősorban egyedi hűtőrácsáról és karakteres fényszóróiról, valamint hátsó lámpáiról ismerszik meg.
A 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas újdonság sportos hangulatú utasterének műszerfalán két 10,25 colos kijelző található, a csomagtér 400 literes.
A csúcsmodell Milano Ellettrica Veloce az Abarth 600e és a Lancia Ypsilon HF 240 lóerős szimplamotoros elsőkerekes hajtását vonultatja fel, a mechanikus önzáró diffis, 25 milliméterrel ültetett sportfutóműves és 20 colos látványos kerekű zöld rendszámos lassításáról 380 milliméteres első féktárcsák gondoskodnak.
A Milano Ellettrica visszafogottabb 156 elektromos lóerőt vonultat fel, a maximum 100 kW-tal tölthető 54 kWh kapacitású akkumulátora pedig mintegy 410 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés ideális esetben körülbelül 30 perc alatt tudható le.
A kicsit később elérhetővé váló, 18 colos kerekeken gördülő Milano Ibrida egy 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 1,2 literes 3 hengeres turbós benzines verzió, mely 136 lóerőt, hatfokozatú duplakuplungos automata váltót és opcionális összkerék-hajtást vonultat fel.
A hivatalos árakat egyelőre nem fedték fel, mindenesetre a lágyhibrid 34 000 eurós (13,3 millió forint), az elektromos Milano pedig 40 000 euró (15,6 millió forint) magasságában startolhat el.