Egy autista művész munkája díszíti a különleges sportkocsit, melyre egészen őszig lehet licitálni.
Az Audi Hungaria győri üzemében 1998-ban kezdődött meg az Audi TT gyártása, a típus három generációjából az elmúlt negyed évszázadban 662 ezer példány készült Magyarországon.
Az Audi TT sorozatgyártása tavaly novemberben ért véget Győrben. A gyártósorról utolsóként legördült Audi TT RS Roadster most jótékonysági árverésre kerül.
Az autista művész, Varga Máté rajzaival fólia formájában dekorált és a Porsche Hungaria által biztosított sportkocsira az Autistic Art Alapítvány honlapján április 2-től, az autizmus világnapjától kezdődően egészen október 7-ig lehet licitálni – a bevételt az autizmussal élő művészek otthonainak fenntartására fogják fordítani.
A tangóvörös, metálfényezésű, fekete belsejű különleges Audi kikiáltási ára 33 millió forint, a licit 1 millió forintonként növelhető.
Az alapítvány 2006 óta foglalkozik az autizmussal élők támogatásával. A szervezet mára már több mint 600 millió forinttal támogatta az autizmussal élők magyarországi lakóotthonait, hogy az anyagi gondokkal küzdő autizmussal élő embereknek is megfelelő lakókörnyezetet biztosítsanak.
Magyarországon jelenleg mintegy 150 ezer ember él valamilyen fokú autizmussal, vagyis a becslések szerint minden 68. honfitársunkat személyesen érinti az autizmus.
Az autista emberek gyakran több kreativitással, jobb koncentrációs képességgel és kitartással rendelkeznek, ami lehetővé teszi számukra, hogy kimagasló teljesítményt nyújtsanak a tudomány vagy éppen a művészetek területén.
Az Audi Hungaria korábban a Magyar Rendőrségnek adományozott egy-egy példányt a TT három generációjából. 2005-ben egy első generációs TT kupé, 2008-ban egy második szériás TT kupé, 2015-ben pedig egy harmadik sorozatú TT S került a hatóságokhoz.
Az általunk is alaposan letesztelt, mintegy 26,6–27,9 millió forintos alapárú TT RS a típus csúcsmodellje, melynek búcsúzó változatában egy 400 lóerős teljesítményű, illetve 480 Nm nyomatékú, 2,5 literes, 5 hengeres turbómotor és egy hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó található.
Az 1,5 tonnás, összkerékhajtású sportkocsi 3,7-3,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, és a gyorsulásának adott esetben csak 280 km/h-nál szakad vége.