A dél-koreai gyártó már javában teszteli az EV9 divatterepjáró legerősebb új csúcsmodelljét.
Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a Kia legnagyobb elektromos autójaként jegyzett EV9-et, mely 5,01 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú SUV-ban egyszerre akár 6-7 személy is helyet foglalhat.
Jelenleg a 33,7 millió forintos alapárú e384 AWD kivitel jelenti a csúcsot EV9 fronton, melynek 384 lóereje és 700 Nm-es nyomatéka 5,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben a végsebesség 200 km/h-ra van korlátozva.
A 2,7 tonnás prémium divatterepjáróból hamarosan érkezik egy még sokkal potensebb verzió, a Nordschleifén már javában tesztelt EV9 GT.
Az új csúcsmodell vélhetően az általunk is alaposan meghajtott EV6 GT duplamotoros összkerekes hajtásláncát vonultatja majd fel, adott esetben némileg még nagyobb teljesítménnyel.
A 31,5 millió forintos alapárú EV6 GT 585 lóerős teljesítménye mellé 740 Nm-es nyomaték társul, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulás alig 3,5 másodperc alatt abszolválható vele.
A testvérmodell Hyundai Ioniq 5 N erre egyébként 650 lóerővel, 770 Nm-rel és 3,4 másodperces 0-100-as sprinttel licitál rá.