A villanymotoros Honda CR-V e:FCEV-ben hidrogéntartály és akkumulátor is található.
A Honda nemrégiben kezdte meg első európai plugin hibrid modellje, az általunk is alaposan letesztelt CR-V e:PHEV forgalmazását, és most bemutatkozott a japán SUV vadonatúj CR-V e:FCEV változata.
Az Egyesült Államokban debütált plugin hibrid hidrogénes újdonság első kerekeit egy 176 lóerős teljesítményű, illetve 311 Nm nyomatékú villanymotor hajtja.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fb113708-58c3-4936-80ce-17110f38743a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/4f424634-0d26-486e-9493-77856d2107b2.jpg)
A működéshez szükséges energiát egy 4,3 kilogrammos hidrogéntartályra épülő üzemanyagcella, illetve egy 17,7 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja.
Az aksi által biztosított hatótáv 47 kilométer, a szigorú amerikai EPA-szabvány szerinti összhatótávolság pedig mintegy 435 kilométer.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1c52dd6d-a33a-4193-b724-089b418923b1.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/85df5180-915c-407a-ac2e-c16883c832a0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7b4ae0c7-c2bc-4d39-8151-b0b1479152fd.jpg)
Az Ohióban gyártott lokálisan zéróemissziós Honda CR-V e:FCEV első körben Kaliforniában válik elérhetővé, még pedig lízing formájában. Utóbbi amerikai államban jelenleg 48 helyen lehet hidrogént tankolni.
A kizárólag üzemanyagcellás hajtású Honda Clarity Fuelcellről készített részletes tesztünk itt olvasható.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/dc5c5435-d46f-42a6-b9f8-be14e9c00fb1.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c1031c32-9710-43b1-9617-409bf513de6a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9b6eff9f-59cd-4b2d-ba34-8ab587cdc0ae.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.