A villanymotoros Honda CR-V e:FCEV-ben hidrogéntartály és akkumulátor is található.
A Honda nemrégiben kezdte meg első európai plugin hibrid modellje, az általunk is alaposan letesztelt CR-V e:PHEV forgalmazását, és most bemutatkozott a japán SUV vadonatúj CR-V e:FCEV változata.
Az Egyesült Államokban debütált plugin hibrid hidrogénes újdonság első kerekeit egy 176 lóerős teljesítményű, illetve 311 Nm nyomatékú villanymotor hajtja.
A működéshez szükséges energiát egy 4,3 kilogrammos hidrogéntartályra épülő üzemanyagcella, illetve egy 17,7 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja.
Az aksi által biztosított hatótáv 47 kilométer, a szigorú amerikai EPA-szabvány szerinti összhatótávolság pedig mintegy 435 kilométer.
Az Ohióban gyártott lokálisan zéróemissziós Honda CR-V e:FCEV első körben Kaliforniában válik elérhetővé, még pedig lízing formájában. Utóbbi amerikai államban jelenleg 48 helyen lehet hidrogént tankolni.
A kizárólag üzemanyagcellás hajtású Honda Clarity Fuelcellről készített részletes tesztünk itt olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.