Egyszerű kirakni egy sebességkorlátozó táblát, és nyilván olcsóbb is, mint a felújítás – mondja egy közlekedési szakember.
Vannak útszakaszok, ahol már a földrétegig kikopott az aszfalt, amire csak az lenne a megoldás, ha a Magyarországon jelenleg található 35 ezer kilométernyi közút felét rögvest felújítanák – hangzott el az ATV Híradójában.
Különösen rossz állapotban vannak a 6-os út baranyai és somogyi szakaszai, míg Szigetvár és Bács között rengeteg útmenti tábla hívja fel a figyelmet az aszfalt – akár 10-15 centiméteres – felgyűrődésére.
Nagy László közlekedés szakember az ATV-nek azt nyilatkozta, hogy amennyiben egy autós balesetet szenved az aszfaltfelgyűrődés vagy egy kátyú miatt, nem is a közútkezelő, hanem a sofőr lesz érte a felelős, mondván, nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett.
Egy autószerelő szerint hazánkban jóval többet kell költeni a rossz utak miatt az autók szervizelésére, mint tőlünk nyugatra. "Nálunk jobban kopnak a futóművek alkatrészei, plusz ha nagy gödröt fognak ki az autóval, akkor törés, szakadás is előfordulhat a futóművön."
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.