Elárulta azt is, hogy a Tesla a meglévő modellpalettájával már elérte „a költségcsökkentés természetes határát".
A Tesla vezetője, Elon Musk, egy elemzőkkel folytatott telekonferencián jelentette ki, hogy a kínai autógyárak a „legversenyképesebbek", és „jelentős sikert fognak elérni Kínán kívül a bevezetett vámok vagy kereskedelmi korlátok függvényében".
„Kereskedelmi korlátok nélkül a világ legtöbb más autógyártóját nagyjából lerombolják. Rendkívül jók" – fogalmazott.
A megjegyzéseivel kapcsolatban a kínai külügyminisztérium szóvivője csütörtöki szokásos tájékoztatóján közölte, hogy „a tisztességes, igazságos és nyitott üzleti környezet fenntartását" támogatják.
Musk tavaly a magas hitelköltségekkel terhelt vásárlók megnyerése érdekében árharcba bocsátkozott, ami viszont leszűkítette a Tesla árréseit és aggodalmat keltett az értékpapírpiaci befektetők körében. A szerdai telekonferencián Musk arra is figyelmeztetett, hogy a Tesla a meglévő modellpalettájával már elérte „a költségcsökkentés természetes határát".
A Reuters hírügynökség keddi jelentése szerint a Tesla 2025 közepén megkezdené olcsóbb, tömegpiacra szánt kompakt crossover gyártását, hogy felvegye a versenyt a konkurenciával. Musk szerdán ezt gyakorlatilag megerősítette azzal, hogy bejelentette, a következő generációs EV gyártását 2025 második felében kezdi meg texasi gyárában.
Közel húsz év után elvesztette vezető helyét a Volkswagen Kínában
Beelőzött az új világ kínai népautója.
A stabil beszállítói hálózattal költségeiket kordában tartani képes kínai EV-gyártók viszont gyors ütemben törnek előre a piacon. Azt követően, hogy éveken át tartó állami támogatással a kínai belföldi elektromosautó-piac fellendült, nagy erőfeszítéseket tesznek termelési többletkapacitásuk lekötésére külföldi piacokon.
Ross Gregory, a melbourne-i székhelyű New Electric Partners tanácsadó cég szakértője szerint nagyon erős adu Kína kezében a több évtizede központi vezérléssel kiépített akkumulátor- és alapanyaggyártó infrastruktúra teljessége és rugalmas működése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.