Mínusz húsz foknál is hidegebb körülmények bizony komolyabb kihívás elé állítják az akkumulátoros autókat és a töltőket is.
Az Egyesült Államok egyes részeit, kiváltképp Chicago környékét rendkívüli hideghullám sújtotta a hét elején: a hőmérséklet -20 fok alá is csökkent. Régóta nem volt ilyen hideg a szeles városban, ami néhány elektromos autó tulajdonosát különösen kellemetlenül érintette.
Azzal kellett szembesülniük, hogy a sarkvidéki hideg miatt alig tudják feltölteni autójukat. „Egy töltés, aminek 45 percig kellene tartania, két órát vesz igénybe" – mondta egy Tesla-sofőr egy helyi tévécsatornának egy Supercharger állomásnál. Egy másik pedig, hogy az autója akkumulátora 0 százalékon van, annak ellenére, hogy két órán keresztül próbálta tölteni.
Az autók tulajdonosai végül is kettős problémával szembesültek: nagy hidegben az akkumulátor vezetőképessége lecsökken, ez okozza, hogy tovább tart feltölteni a kocsit és a hatótáv is esik. Ilyenkor ráadásul az autó elektronikája is védi a rendszereket és ez is befolyásolhatja a töltési folyamatot.
A Tesla a honlapján ajánlja is, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjére jobban oda kell figyelni extrém hideg időben, hogy lehetőleg ne essen 20 százalék alá. A kocsi vizuálisan is figyelmeztet, hideg időben egy kék hópehely ikon jelenhet meg a jármű érintőképernyőjén és az alkalmazásban, jelezve, hogy az akkumulátor túl hideg a maximális teljesítményhez és ez a töltésnél is ugyan így problémát jelenthet.
Különböző tesztek többször mérték egyébként az elektromos autók hatótávjai mennyire szenvedik meg a hideget és az eredmények jellemzően nem olyan katasztrofálisak. A Tesla Model 3 egyik változatának hatótávja például 15,5%-kal lett kevesebb nagy hidegben, és így is 520 kilométerre volt elég.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.