Autó hvg.hu 2024. január. 08. 06:41

928 lóerővel búcsúzik az utolsó nem hibrid BMW M5

A hatalmas teljesítmény mellé bőven 1000 Nm feletti csúcsnyomaték társul.

Amennyiben a 601 lóerős tisztán elektromos BMW i5 M60 xDrive-ot zárójelbe tesszük, akkor jelenleg a 489 lóerős, 4,3 másodperces 0-100-as szintidejű 550e xDrive a legerősebb és leggyorsabb 5-ös BMW.

Nyílt titok, hogy érkezőben a teljesen új M5-ös csúcsmodell, melyben várhatóan egy minden korábbinál erősebb plugin hibrid V8-as biturbó hajtás lesz, addig is azonban most itt egy új tuningverzió a kifutó szériából.

Manhart
Manhart

A Manhart MH5 900 az előző sorozatú M5 Competitionre épül és mindössze öt példányt terveznek készíteni belőle.

Az ültetett sportfutóműves, hangos sportkipugós, szuperkönnyű 21 colos felnis újdonság utastere sem maradt érintetlen, azt viszont nem igazán tudjuk, hogy a Rolls-Royce stílusú csillagfényes plafont mi indokolja egy ilyen szupersportos szedánban.

Manhart
Manhart

A még utoljára mindféle hibrid hókuszpókusz nélküli 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor teljesítménye 625-ről nem kevesebb, mint 928 lóerőre nőtt, és az eddigi 750 helyett pedig immár kolosszális 1240 Nm-es csúcsnyomaték áll rendelkezésre.

Egyelőre nem tudni, hogy a menetteljesítmények hogy alakulnak, mindenesetre a gyári M5 Competition 3,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, és 305 km/h a végsebessége.

A legsportosabb gyári verzióként jegyzett méregdrága 635 lovas M5 CS 0-100-as szintideje 2,9 másodperc, és ez a könnyített, keményített kivitel alig 9,7 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 200-ra.

Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés