Az új személyautók zsugorodó magyar piacát uraló Toyota közel ötödével több kocsit adott el tavaly, mint a visszaszorulóban lévő második helyezett Suzuki – a bronzérmes Skoda hatalmasat ugrott előre.
2023-ban 107 715 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami mintegy 3,4 százalékos csökkenést jelent az előző évben eladott 111 540 darabos mennyiséghez képest.
2021-hez képest még nagyobb a visszaesés, két évvel ezelőtt ugyanis még 121 941 új személyautó kelt el itthon.
A piacot egyértelműen a Toyota dominálja, mely japán gyártó 14 222 eladott kocsival egy 13,2 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából.
Ez 2022-höz képest 7,2 százalékos növekedést, 960-nal több eladott autót és abszolút új Toyota rekordot jelent. A vállalat prémium márkája, a Lexus tavaly 47 százalékot tudott növekedni.
A dobogó második helyére az esztergomi gyárral rendelkező japán Suzuki állhat fel 12 167 darabos értékesítési mennyiséggel és 12 százalékos visszaeséssel, a bronzérem pedig a Volkswagen konszern cseh márkájának, a Magyarországon tavaly 10 916 új személyautót értékesített Skodának jár.
A Skoda hatalmasat javított, 3 997-tel több autót adott el, mint egy évvel korábban, ami közel 58 százalékos előrelépést jelent. A top10-ben a kilencedik Dacia és a hatodik Ford bukta a legnagyobbat, a visszaesés rendre 31,6, illetve 30,1 százalékos.
A piacvezető Toyota kínálatából négy modell található a 10-es toplistán, melyet a Suzuki S-Cross (5 936 darab), a Skoda Octavia (5 608 darab) és a Suzuki Vitara (4 979 darab) ural. A Toyota Corolla a negyedik, a Toyota Yaris Cross a hetedik, a Toyota C-HR a nyolcadik, a Toyota Yaris pedig a tizedik.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint 2024-ben körülbelül 100 ezer új személyautó találhat gazdára hazánkban, mely mennyiségből mintegy 7,5 ezer lehet elektromos.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.