Autó hvg.hu 2023. november. 24. 07:21

Közutakra szabadított versenyautó ez az új extrém Audi R8

Bőven 600 lóerő feletti szívó V10-es üvölt ebben a szuperkönnyű hátsókerék-hajtású szörnyetegben.

Az ABT szinte kötelességének érezte, hogy a lehető legstílusosabb módon intsen búcsút a legendás Audi R8-nak. Íme a német tuningcég legfrissebb újdonsága, a tulajdonképpen az R8 LMS GT2 versenyautó rendszámos változatának tekinthető ABT XGT:

ABT

A két év alatt kifejlesztett különlegesség elsősorban egyedi lökhárítóiról, jókora felső légbeömlőjéről és gigantikus hátsó szárnyáról ismerszik meg.

Az utastér mögött található 5,2 literes V10-es szívó benzinmotor jelen formájában nem kevesebb, mint 640 lóerős teljesítményű.

ABT
ABT

A karbonszálas anyagok széles körben történő használatának köszönhetően az újdonság 170 kilogrammal könnyebb egy normál R8 GT RWD-nél.

A mindössze 1,4 tonna tömegű, hátsókerék-hajtású és hétfokozatú duplakuplungos automata váltós ABT XGT végsebessége a hátsó légterelő beállításától függően a 310 km/h-t is elérheti.

ABT
ABT

A 18 colos első és 19 colos hátsó kovácsolt könnyűfém felniken Pirelli P Zero Trofeo R gumik feszülnek, a benzintartály 83 literes.

Az árcédulán 599 200 eurós (228 millió forint) összeg szerepel, a típusból 99 példányt terveznek gyártani.

ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.