Mellettük csak a dél-koreaiak rúghatnak egyelőre labdába.
Az elektromos autók akkumulátorainak globális értékesítése az idei év első felében 54 százalékkal emelkedett és meghaladta a 300 gigawatt (GWh) értéket – derült ki egy szerdán közzétett új jelentésből.
A Counterpoint Research adatai szerint – amelyről az ET Auto oldal számolt be – az olyan kínai vállalatok, mint a CATL, BYD, CALB, Gotion, Sunwoda és Farasis együttesen a piac kétharmadát birtokolják, míg a három nagy dél-koreai szereplő – LG Energy Solution, Samsung SDI és SK Innovation – piaci részesedése mintegy 25 százalék.
A vásárlói oldalon a Tesla, a BYD és a Volkswagen a legnagyobbak, amelyek a teljes kapacitás közel 45 százalékát lekötik. Ugyanakkor az is egyre jellemzőbb, és nem csak a három említett cégcsoport esetében, hogy a házon belüli gyártás is erősödik majd, erre készül a BMW, a Mercedes-Benz és a Stellantis is.
A piac élénkülésében a Tesla Model 3 és Model Y felpörgő eladásai kulcsszerepet játszottak, amelyek a CATL és az LG Energy Solutions növekedésének elsődleges forrásai.
Az SK Innovation piaci részesedésének növelésében, a Hyundai, a Kia és a Ford elektromos járművei a főszereplők, míg a Rivian és a BMW túlnyomórészt a Samsung SDI-re támaszkodik akkumulátorbeszállítóként.
Érdekes adat az is, hogy 2023 első félévében az elektromos autók átlagos akkumulátor kapacitása 50 kWh volt, amelynek nyomán ha trend marad, az akkumulátorpiaci kapacitásnak 2030-ra el kell érnie a 4TWh-t.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.