Sok buktatója lehet, ha valaki vakon megbízik a jó vételnek számító német import autókban.
A német gépjárművek iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, nem csak a hatalmas piac miatt, hanem mert általánosságban is jó vételnek számítanak. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint évente nagyjából kétmillió német használt autót helyeznek forgalomba külföldön.
A carVertical járműtörténeti elemző cég adatai viszont azt is tisztázzák, hogy nem feltétlen minden autó németországi, ami annak látszik. A Németországban értékesített autók 4,3 százaléka soha nem járt Berlin, München, vagy Hamburg útjain, mivel más országokból importálták őket.
A vezető országok listája, ahol már korábban regisztrálták a Németországba érkező használt autókat: Olaszország (16,6%), Franciaország (12,7%), az USA (10,6%), Belgium (9,1%), illetve Románia (5,1%).
Az átcímkézés oka egyszerű. Mivel a német autópiac ennyire vevőcsalogató, egyes értékesítők németországi listázással igyekeznek eladni használt autóikat, mert így sokkal könnyebb vevőt találni rájuk.
Az országok pedig ritkán osztják meg egymás között az autótörténeti adatokat, ezek miatt szinte lehetetlen nyomon követni a határokon átnyúló tranzakciókkal kapcsolatos csalásokat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.