A főpolgármester szerint pont a kormány növeli a fővárosi dugókat a az M0-s fizetőssé tételével.
Fejezzék be az autósüldözést! Írhattam volna ennyit is, de az ostoba leegyszerűsítéseket és a buta szlogeneket meghagyom a Fidesznek és a lakájmédiának – írta Karácsony Gergely főpolgármester válaszul arra, hogy a kormányközeli-jobboldali média és influencereik tartalmai napok óta szinte csak attól hangosak, hogy milyen nehéz közlekedni Budapesten a városvezetés által okozott dugók miatt.
Karácsony szerint a főváros inkább modellez és érvel leegyszerűsítés helyett, ezek alapján küldte le a Fővárosi Önkormányzat véleményét a kormánynak az M0-ás fizetőssé tételéről. „A tények világosak: a fizetős M0-ás - és az ezáltal bevezetni kívánt hídvám - dugókat és környezetszennyezést okozna Budapesten, igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek. A kormánynak vissza kell vonnia ezt az átgondolatlan javaslatot!” – írta.
Azt mi is megírtuk, hogy a kormány fizetősség tenné 2024-től az M0-ást, valamint annak hídjait, a Megyeri és Deák Ferenc hidakat. Karácsony szerint ez azért káros, mert „egy átlagos hétköznap teljes napi forgalmával számolva a fizetősre tervezett utakon, és ennek hatására az M0-s autóúton és az M31-es autópályán, csökken a forgalom, ezzel párhuzamosan többletforgalom jelenik meg Budapesten belül és az agglomerációs bevezető utakon. A kormány javaslata tehát több dugót eredményezne a városban”.
Mindemellett viszont a fizetős M0-s miatt nőnének a dugók az Árpád hídon és a Rákóczi hídon is, sőt, olyan budapestieknek is „hídvámot” kellene fizetniük, akik a III. és a IV., vagy a XXI. és a XXII. kerületek között használnák az így fizetőssé tett hidakat.
Karácsony érvelése szerint ezzel a díjszabással olcsóbb lenne a teherautóknak áthajtani a fővároson, mint az M0-on menni. Ezt elfogadhatatlannak, azt pedig abszurdnak nevezte, hogy a kormány tervei szerint „útdíjat kellene fizetni a BKK által megrendelt budapesti buszok után is, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain”.
Karácsony állítja: Budapest érdekeit valójában nem az M0-s fizetőssé tétele, hanem pont annak ingyenessége szolgálná, így ezt várják el a kormánytól is.
A teljes M0 fizetős lenne - itt vannak a kormány tervei az útdíjfizetés átszabására
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.