A szedán és kombi változatban készülő új E-Klasse lágyhibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal debütál a hazai piacon – messze nem olcsón.
Cikkünk írásakor ugyan még nem érhető el a magyar konfigurátorban az általunk nemrégiben már alaposan letesztelt, az automata sávváltáshoz még indexelést sem igénylő új Mercedes E-osztály, de sikerült megtudnunk a hazai árakat.
Ezek szerint minimum 25,2 millió forintot kell félretennünk az E-Klasséra, ennyibe kerül ugyanis a legolcsóbb verzió, ami nem más, mint a 204+23 lóerős lágyhibrid hajtásláncú benzines E 200 szedán. Viszonyításképp, az előző generációból ugyanez a kivitel 21 millió forintos áron távozik a kínálatból.
A 204+129 lóerős plug-in hibrid E 300 e minimum 29,2 millió forintba kerül, a négykerék-hajtás ez esetben is mintegy 1,1 millió forintos tétel.
Jelenleg a 252+129 lovas zöld rendszámos benzines E 400 e 4Matic jelenti a csúcsot, melynek árcéduláján 32,7 millió forintos összeg olvasható. A piacon különlegességnek számító dízel plug-in hibrid ára egyelőre ismeretlen, tisztán elektromos változat nem készül az E-osztályból, helyette ott a dedikáltan villanyautónak készült EQE.
Kombiból egyelőre három kivitel rendelhető. Az E 200 26,2, az E220 d 27,2, az E 300 e pedig 30,2 millió forintos indulóárral bír.
A nemrégiben szintén teljesen megújult 5-ös BMW-ből a kombi kivitelt még nem mutatták be. A szedán 5-ös 23,3 millió forinttól indul 190+18 lóerős benzines 520i változatban, a 197+11 lovas dízel 520d alapára 24,1 millió forint.
A plug-in hibrid 5-ösök árát még nem fedték fel, a tisztán elektromos i5-ösök alapára 28,6-40,5 millió forint magasságában alakul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.