A divat, úgy tűnik, itt is nagyon befolyásolja, melyik modell tűnik éppen jobb választásnak.
A BMW régóta presztízsterméknek számít a magyar autópiacon is, de vajon melyik modelljük tartja a legjobban az árát használtként?
A carVertical járműtörténeti cég kutatásából az derült ki, hogy a jelenlegi divat miatt az összes BMW típus közül az X sorozat – azaz az SUV-k – a legértékállóbbak. Példaként egy 3 éves BMW X1 maradványértéke 62,4 százalék, azaz a kiskereskedelmi árának közel 38 százalékát veszíti el ennyi idő alatt. 5 év után az értéke 48,8 százalékra, 10 év múlva pedig 24,5 százalékra csökken.
Az összes autókorcsoportot tekintve látható, hogy a BMW SUV-ok őrzik meg leginkább értéküket: egy 3 éves X3 maradványértéke 49,8 százalék, az X5-é 66,6 százalék, az X6-é pedig 73,3 százalék. Tízéves korukra ugyanakkor ezek ára is meredeken lecsökken, egy X6-os például, amely az egyik legdrágább szabadidő-autó a piacon, 10 év után az új árának, alig 21,6 százalékát éri.
Hasonlóan viselkedik a cég nagy, felsőkategóriás autója a 7-es széria is, amely 3 évesen újkori ára 40,5 százalékát, míg 10 éves korára eredeti ára 14,4 százalékát tartja meg. A bonyolult és költséges karbantartást ugyanis beárazza a használtpiac. A BMW hagyományos prémiumautói a 3-as és 5-ös széria is gyorsan veszít az értékéből, öt év alatt megfeleződik az értékük.
Elárulta a BMW M-részlege, melyik lesz az utolsó kéziváltós modelljük
Aki ilyen BMW-t keres, már most sem válogathat nagyon.
Az igazán sportos BMW modellek pedig, mint az M2, M3, vagy M5, viszont az évek elteltével is kiválóan őrzik az értéküket. Egyes régebbi generációs M autók akár drágábbak is lehetnek, mint 10-20 évvel ezelőtt, amikor elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az értéknövekedés azonban nemigen hozható összefüggésbe a mindennapi megfontolásokkal, mert ezek kiléptek ebből státuszból, és kultuszautóként tekintenek rájuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.