A remek állapotú négyszemélyes bálnával évente átlagosan alig több, mint 600 kilométert tettek meg.
A Mercedes 1972-ben dobta piacra az első S-osztályt, amit aztán 1979-ben követett a második-, 1991-ben pedig a harmadik generáció.
Utóbbi W140-es széria fejlesztése már 1981-ben megkezdődött, és bár a gyártásnak az eredeti tervek szerint már 1989 őszén meg kellett volna kezdődnie, erre végül csak 1991 nyarán került sor. Az 1994-ben ráncfelvarráson átesett típust 1998 őszéig gyártották: a limuzinból 406 717 darab készült, a C140-es kupéból pedig 26 025 példány.
Ma már egyre nehezebb megkímélt állapotú és keveset futott példányt találni, mi azonban ráakadtunk egyre, ráadásul egy ritkább kupéra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3f3e9da8-7058-40fd-86b5-45d236961d85.jpg)
A mellékelt fotókon látható "kupé bálna" 1995 júliusában látta meg a napvilágot, és azóta mindössze 17 ezer kilométert hagyott maga mögött.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/67ff4e4d-f3e8-49df-b7a7-6f61b18ff186.jpg)
A 2023 márciusáig egyetlen tulajdonos által birtokolt kocsi jelenleg Portugáliában állomásozik és 53 000 eurót (20 millió forint) kérnek érte.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e926aedd-e829-434f-a199-9023fe9bea30.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5dacef63-d9b3-45f4-91d8-ae0eac16775b.jpg)
Az S500 Coupé mozgatásáról egy 5 literes V8-as szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy négyfokozatú automata váltón keresztül juttatja el 320 lóerős teljesítményét és 470 Nm nyomatékát a hátsó kerekekre.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5e0ab626-7c6f-4e84-9f31-484079077848.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ddd3d9db-0d93-429b-9b16-3272ae5c260c.jpg)
A 0-ról 100-ra 7,2 másodperc alatt felgyorsuló luxuskupé elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ebcb9d89-bb49-4369-946f-907aaac9d0f6.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.