A biturbó hathengeres gázolajos egységben a jelek szerint sikerült még találni néhány eddig szunnyadó lóerőt.
Az aktuális 3-as BMW egyik legérdekesebb verziója az igen komoly teljesítményt meglepően szerény fogyasztással kombináló, általunk is alaposan letesztelt M340d.
A Magyarországon 24,6 millió forinton nyitó, szedán mellett kombi változatban is kapható sportdízel soros hathengeres biturbó motorja 340 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, miközben hivatalos fogyasztási adata mindössze 5,9 liter gázolaj 100 kilométerenként.
A Manhart azonban azokra is gondol, akik egy kicsit még komolyabb produkcióra vágynak az M340d-től, számukra készült ez az új tuningverzió:
A 30-40 milliméterrel ültetett futóművel, 20 colos egyedi felnikkel és négy darab 90 milliméteres kipufogóvéggel szerelt újdonság 380 lóerős teljesítményű, ami mellé nem kevesebb, mint 770 Nm-es csúcsnyomaték társul.
A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp a gyári alapmodell 4,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h.
A BMW-nek korábban egyébként létezett ennél is erősebb 3 literes dízelmotorja, a négy turbóval megfújt különlegesség 400 lóerőt és 760 Nm-t tudott. Az általunk többek közt az X5 M50d-ben és 750Ld-ben is kipróbált erőforrás 2020-ban távozott a kínálatból.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.