Az átadott kocsik több mint háromnegyedével gond van, panaszkodnak a vevők.
Az autókereskedőkhöz kerülő Ladák új típusainak jelentős része „alkatrészhiányos” állapotban van. Ezt maga Alekszej Podscsekoldin, az Oroszországi Autókereskedők Szövetsége, a ROAD elnöke mondta. Tudomása szerint a problémák az új típusok 70 százalékát érinti – írja az Euronews.
A gondok jórészt a navigációs rendszerekkel, az indítógombokkal és a műszerfallal kapcsolatosak. Emlékezetes kellemetlen eset volt például, amikor a júniusi szentpétervári gazdasági fórum során a Sberbank elnökének szánt Lada Aura gépkocsi nyilvános bemutatóján a jármű egyszerűen nem indult el.
Bust out the #Lada gags: The new model Lada Aura failed to start at a media presentation of the car to Sberbank boss Herman Gref at 'Putin's Davos' St. Petersburg forum. pic.twitter.com/oTr379mbcH
— Jason Corcoran (@jason_corcoran) June 16, 2023
Az AvtoVAZ részéről próbálják kommunikálni, hogy az egyes alkatrészek szállításával kapcsolatos nehézségek hamarosan megszűnnek, és nem lesz gond a kész járművek szállításával. A kereskedők alternatívaként új, vagy alig használt kínai járműveket kínálnak. A legkeresettebb az Omoda márka - amely hamarosan Magyarországon is megjelenik -, aminek már száznál több márkakereskedése van szerte az országban, de népszerű az Exeed, és a Chery is.
A matuzsálemeket gyártó Ladának van a legidősebb modellkínálata, a legfiatalabb egy kínai márkáé
Míg az oroszok jóindulattal a kilencvenes éveket képviselik, a kínaiak egyértelműen a jövőt.