Az olasz gyártó bemutatta a Ghibli és a Levante utolsó Ferrari motoros sorozatait.
A Maserati nemrégiben bejelentette, hogy 2023 végén távozik a kínálatból a márka rajongói által olyannyira kedvelt biturbó V8-as erőforrás.
A legendás motor stílusosan vesz búcsút, ugyanis a Goodwood Festival of Speed rendezvényen két olyan limitált szériás modell is debütált, melyekben utolsóként érhető el az erőforrás.
A Ghibli 334 Ultima és a Levante V8 Ultima az adott modellek csúcskategóriás Trofeo kiviteleire épülnek, és 103-103 példány készül belőlük.

Az exkluzív Scià di Persia fényezésű Ghibli 334 Ultima típusjelzésében a 334-es szám a 334 km/h végsebességre utal.
Jelenleg ez a világ leggyorsabb sorozatgyártású belsőégésű motoros négyajtós szedánja, mely ily módon 1 km/h-val gyorsabb a Bentley Flying Spur Speednél és 8 km/h-val nagyobb tempóra képes a normál Ghibli Trofeónál.
A csökkentett tömeggel és új gumival támadó búcsúzó széria 0-100-as szintideje 4,3-ról 3,9 másodpercre olvadt.


A fullextrás Levante V8 Ultima Nero Assoluto és Blu Royale fényezésekkel rendelhető, 22 colos könnyűfém-felnijei pedig feketék.

A Maserati 1959-ben mutatta be első V8-as kocsiját, az 5000GT-t, és az azóta eltelt közel 6,5 évtizedben több mint 100 ezer V8-as autót dobott piacra.
A gyártásból hamarosan távozó, Ferrari génekkel rendelkező 3,8 literes biturbó V8 6750-es fordulatszámon 580 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé már 2250-től lehívható 730 Nm-es nyomatékcsúcs társul.

Az MC20 szupersportkocsiban debütált 3 literes új biturbó V6 egység 630 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő.

A Maserati 2025-re az összes modelljéből kínál majd tisztán elektromos verziót és az évtized végére már csak villanyautót fog árulni.
A Maserati jelenleg két villanyautót kínál, a GranTurismo és a Grecale zöld rendszámos Folgore kiviteleit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.