A dél-koreaiak egyfajta elektromos raliautós élményt ígérnek.
A Hyundai lerántotta a leplet az Ioniq 5 N-ről, a márka sportos modelljeiért felelős N-részlegének első elektromos termékéről.
A dél-koreai cég néhány éve indította sportautós offenzíváját, amelyet nem véletlenül, a Nürburgringre utalva, „N” szériaként árusítanak. A márka több modelljének van már ilyen kiadása és most megérkezett az első elektromos verzió is.
A Hyundai Ioniq 5 N azzal az ígérettel érkezik, hogy nemcsak gyors, hanem az egyik legélvezetesebben vezethető elektromos autó. A kocsiban az első és a hátsó tengelyhez is egy-egy villanymotor kapcsolódik, amelyek maximális teljesítménye 320 lóerő, így az N-változat kétszer olyan erős, mint hagyományosabb testvére.
A modell összteljesítménye akár 650 lóerő és 770 Nm, amely 10 másodpercig áll a vezető rendelkezésére. Ugyanakkor az idő többi részében sem teljesít rosszul a hajtás, hiszen összesen 610 lóerő az elérhető állandó teljesítmény.
A koreai villanyrakéta 3,4 másodperc alatt sprintel 100 km/órára – majdnem olyan gyorsan, mint egy Tesla Model 3 Performance –, és 260 km/órás végsebességig képes gyorsítani. A modellbe egy 84 kWh-s akkumulátorcsomag került, ám az, hogy mindez milyen hatótávokra elegendő, nyilvánvalóan függ attól, hogy mennyire nyüstöli valaki az autót.
A ralis vezetési élményről úgy is gondoskodtak, hogy az Ioniq 5 N egy „N Active Sound+” rendszerrel van felszerelve, amely szimulálja a belső égésű motorok motorhangját, az „N e-shift” váltó pedig a valódi sebességfokozatokat imitálja.
Megjelenésében az alacsonyabbra engedett és szélesebb nyomtávú futómű, a nagyobb és öblösebb első és hátsó lökhárítók, egy aktív diffúzor, egy új tetőspoiler, valamint az autó alján körbefutó narancssárga jellegzetes vonal hangsúlyozza, hogy ez a modell a sportos autózásról szól.
A Hyundai egy fontos információt viszont még nem közölt: nem hozták nyilvánosságra az Ioniq 5 N árát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.