1000 lóerővel, 1000 kilogrammal és egy méretes ventilátorral debütált az őrült tempóra képes McMurtry Spéirling Pure.
A tavalyi Goodwood Festival of Speed legnagyobb szenzációja az volt, hogy egy kompakt új villanyautóval megdöntötték a helyi pálya addigi rekordját.
A korábbi rekordot 2019-ben egy VW ID.R versenyautóval érte el Romain Dumas, 2022-ben azonban sikerült 0,8 másodpercet faragni ezen az időn, ugyanis a brit McMurtry Automotive által készített Spéirling Max Chiltonnal a volánja mögött 39,081 másodperc alatt teljesítette az 1867 méteres távot.
És most feltűnt a színen a 0-ról 100 km/h-ra alig 1,4 másodperc alatt katapultáló apró elektromos autó sorozatgyártásba küldendő végleges változata. Íme a McMurtry Spéirling Pure:
A karbonszálas karosszéria mindössze 3,45 méter hosszú, ami mellé 1,58 méteres szélesség és alig 1,02 méteres magasság társul, de a gyártó szerint akár 2 méter magas és 150 kilogramm tömegű sofőrök is elférnek benne.
Az akár 3G-s oldalgyorsulásra képes Spéirling Pure hátsó részén egy a Gordon Murray Automotive T.50 szupersportkocsiéhoz hasonló ventilátoros megoldásra lehetünk figyelmesek. Az évtizedekkel ezelőtt rövid ideig a Forma–1-ben is használt technika révén jelentősen növelhető a leszorítóerő.
A tavalyi prototípusénál 15 százalékkal hatékonyabb és 14 százalékkal könnyebb ventilátor mellett említést érdemelnek a 6 centiméterrel szélesebb és 19 helyett 18 colos gumik.
Az 1000 lóerős csúcsteljesítményű és alig 1000 kilogrammos hátsókerék-hajtású járgány végsebessége meghaladja a 300 km/h-t. A Molicel által fejlesztett akkumulátor 60 kWh kapacitású, és ideális esetben akár 20 perc alatt feltölthető.
Egy töltéssel körülbelül 10 kört lehet megtenni maximális tempóval a Silverstone-ban az F1-pályán.
Az adók nélkül 820 000 fontba (353 millió forint) kerülő és 100 példányban gyártandó McMurtry Spéirling Pure csak versenypályákon használható, de korábban közúti változatot is ígértek belőle. A megrendelők várhatóan 2025-ben vehetik majd át az első autókat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.