A bőven több mint 700 lóerős teljesítményű Batur nem lesz túl gyakori látvány az utakon.
A Bentley tavaly nyár végén egy vadonatúj luxuskupét leplezett le, és ennek a Batur nevezetű újdonságnak a napokban ért véget a fejlesztés, illetve tesztelési időszaka, így megkezdődhet a limitált szériás modell gyártása.
Egy-egy példány legyártása körülbelül 4 hónapig tart, a tizennyolcadik utolsó kocsi várhatóan 2024 fog elkészülni. Az árcédulán átszámítva mintegy 680 millió forintos összeg olvasható.
Míg a márka közelmúltban debütált modelljei elsősorban köralakú első- és méretes hátsó lámpáiról ismeretesek, addig az újdonság elöl és hátul is szélesre húzott vékonyka lámpatesteket vonultat fel.
A Bentley Batur azt hivatott előrevetíteni, hogy körülbelül milyenek lesznek a kékvérű brit gyártó közeljövőben érkező és egyre inkább az elektromobilitás irányába mutató modelljei, de ezúttal még egy régi vágású benzinpusztító erőforrás található a gépháztető alatt.
Ez a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Bentley, melynek 6 literes biturbó W12-es motorja nem kevesebb, mint 740 lóerős teljesítményt, illetve kereken 1000 Nm-es produkciót ad elő.
A 659 lóerős Continental GT Speednél is sokkal potensebb sportkupé mintegy 3,5 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a gyorsulásának csak 335 km/h-nál szakad vége.
A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón kívül említést érdemel többek közt az adaptív légrugózás, a négykerék-kormányzás, a karbon fékrendszer és az egyedi 22 colos felnik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.