Megérkezett az áprilisban leleplezett új E-Klasse praktikus puttonyos változata.
A Mercedes 1978 áprilisában kezdte meg első T-Modelljének, a W123-as kombinak a sorozatgyártását, és azóta több mint 1 millió ilyen kivitelű csillagos hagyta el a gyártósorokat. Most pedig 45 évvel később megérkezett a hetedik generációs E-osztály T-Modell verziója, íme:
Az elődjénél alacsonyabb tetővonallal és jobban döntött hátfallal rendelkező újdonság már-már Shooting Brake érzetet kelthet bennünk.
A lényegi változások értelemszerűen a praktikusan pakolható csomagtér környékén keresendők. Az alaphelyzetben 615 literes csomagtartó a 40:20:40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével 1830 literesre bővíthető, a plugin hibridek esetében azonban be kell érjük 460-1675 literrel.
Viszonyításképp, a szedánba kiviteltől függően maximum 370-540 liternyi cókmók pakolható be.
A 4,95 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,47 méter magas és 2,96 méteres tengelytávolságú újdonság 750-2100 kilogrammot vontathat, a tető 80 kilogrammal terhelhető.
A forgalmazás megkezdésekor csak négyhengeres motorok lesznek a kínálatban, a soros 6 hengeres erőforrások és a plugin hibrid dízel hajtáslánc később válik elérhetővé.
A belépőszintet a 204 lóerős E200, illetve a 197 lovas E220d jelenti, a zöld rendszámos E300e pedig elsősorban 312 lóerős teljesítményéről, illetve 113 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg.
A magyar árak egyelőre ismeretlenek, német források szerint az alapár 60 000 euró (22,3 millió forint) magasságában alakulhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.