A szedán és kombi változatban egyaránt készülő, rekorderős 4 hengeres motorral szerelt sportos csúcsmodell indulóára 45 millió forint felett alakul.
Megérkezett Magyarországra a Mercedes C-osztály vadonatúj csúcsváltozata, a Mercedes-AMG C63 S E Performance, mely minimum 45,9 millió forint kifizetésével vihető haza.
Viszonyításképp, a 408 lóerős lágyhibrid hajtású AMG C43 kivitel 28,3 millió forinttól indul, a 480 lovas 6 hengeres motorral felvértezett BMW M3 alapára pedig 31,3 millió forint.
A szedán és kombi változatban egyaránt készülő új C63 S szakít az eddigi hagyományokkal, és immár nem 4 literes V8-as, hanem 2 literes 4 hengeres benzinmotorra épül. Igaz, ez utóbbi egy igen erőteljes plugin hibrid rásegítést kapott.
Az elektromos turbófeltöltővel megspékelt benzines egység percenkénti 6725-as fordulatszámon nem kevesebb, mint 476 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5250-as fordulattól 545 Nm-es csúcsnyomaték hívható le.
Jelenleg nincs ennél erősebb sorozatgyártású négyhengeres motor, az M139L típusjelzésű egység literteljesítménye eléri a 238 lóerőt.
A kilencfokozatú automata váltós, összkerék-hajtású új AMG hátsó részében egy 204 lóerős teljesítményű és 320 Nm nyomatékú villanymotor teljesít szolgálatot, mely egy kétfokozatú váltón keresztül hajtja meg a kerekeket – a második fokozatot 140 km/h felett kapcsolja a rendszer.
A csúcsteljesítmény csak 10 másodpercig érhető el, de 95 elektromos lóerő mindig rendelkezésre áll.
A teljes rendszer csúcsteljesítménye 680 lóerő, a legnagyobb nyomaték pedig eléri az 1020 Nm-t. Viszonyításképp, a biturbó V8-as előd 510 lovas és 700 Nm-es produkciót adott elő.
A 6,1 kWh kapacitású és 89 kilogramm tömegű, maximum 3,7 kW-tal tölthető 400 V-os lítium-ion akkumulátor 13 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé, tehát plugin hibrid hajtás ide vagy oda, a zöld rendszámot elbukjuk. Elektromos módban maximum 125 km/h-val suhanhatunk.
A 0-ról 100-ra 3,4 másodperc alatt katapultáló (előd: 4 másodperc) 2,1 tonnás C63 S E Performance végsebessége kiviteltől függően 250-280 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.