Mutatjuk a kékvérű brit luxusmárka első hangtalanul suhanó modelljét, melyen már nincs kipufogó.
A 2022-ben rekordeladásokat produkált Rolls-Royce tavaly októberben mutatta be első elektromos modelljét, a Spectre-t, mellyel mi a Comói-tó partján megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen találkozunk élőben.
Az 5,45 méter hosszú, 2,08 méter széles, 1,66 méter magas és 3,21 méteres tengelytávolságú újdonság nem kevesebb, mint 2975 kilogrammot nyom mérlegen, melyből a mintegy 112 kWh kapacitású akkumulátor önmagában 700 kilogrammot tesz ki.
A 0,25-ös légellenállási együtthatója révén a valaha készült legáramvonalasabb Rolls-Royce-ként jegyzett Spectre csúcsteljesítménye 585 lóerő, ami mellé 900 Nm-nyi instant nyomaték társul. A 0-100-as sprint 4,5 másodperc alatt abszolválható, és a fordulókör az összkerék-kormányzás ellenére is hatalmas, 12,7 méter átmérőjű.
A frontrészt ékesítő megvilágított Spirit of Ecstasy alaphelyzetben fémből készül, de kívánság szerint üvegből is le tudják gyártani. A szobrocska a korábbiaknál némileg kisebb lett, 100 helyett mintegy 83 milliméter magas.
A Chartreuse nevet kapott exkluzív új fényezés a grenoble-i hegyekben élő szerzetesek által készített különleges francia likőr színére emlékeztet.
Az általunk alaposan letesztelt BMW i7-eshez hasonlóan gombnyomásra elektromosan nyíló ajtók 1,5 méter hosszúak, ami új rekord a gyártónál. A megszokottal ellentétes irányban nyíló ajtók közelében, az A-oszlopon ott az elmaradhatatlan fedélzeti esernyő, amit a kocsi egyéb elemeihez hasonlóan személyre szabhatnak a vásárlók.
A "világ első ultraluxus elektromos szuper kupéjaként" jegyzett modell lemezei alá rejtett kábelek hossza eléri a 7 kilométert, illetve, hogy nemcsak a plafonon, hanem az ajtókon is apró LED-es fényforrások világítanak, mintha apró csillagok lennének.
A csak a tulajok által letölthető Whisper alkalmazás révén mobilról egyszerűen átküldhetők célpontok a fedélzeti navigációra, illetve nyitható/zárható, előmelegíthető/hűthető a kocsi, valamint a legközelebbi töltőpontokra is könnyen rá lehet keresni.
A kormány mögött egyedi grafikát felvonultató digitális műszeregység kapott helyet, a szóban kimondott hangparancsokból értő digitális asszisztens Eleanor névre hallgat. A csomagtér a kocsi méreteihez képest nem túl tágas, a gépháztetőt nem állt módunkban felnyitni, de alatta nem található kiegészítő raktér.
Az engedékenyebb európai WLTP-norma szerint mintegy 520 kilométeres hatótávra lehet számítani, a realisztikusabb eredményekkel szolgáló amerikai EPA-szabvány szerint pedig körülbelül 420 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel.
A prototípusok már több mint 2 millió tesztkilométert hagytak maguk mögött. A Spectre-t olyan extrém teszteknek vetik alá, melyre még nem volt példa a kékvérű brit márka 118 éves története során. A Dél-Afrikában 50 Celsius-fokos hőségben tesztelt újdonság minden apró részletének kiemelt figyelmet szentelnek, így például egyedül a regeneratív fékezés optimalizálásával több mint 1 500 órán át foglalkoztak.
A Svédországban -40 Celsius fokban is alaposan letesztelt, valamint egy francia versenypályán is rendesen meghajtott összkerekes elektromos luxusautóval további 500 ezer kilométert tesznek meg a gyáriak, és amennyiben minden rendben alakul, az első autókat a negyedik negyedévben adják majd át a megrendelőknek.
A két részre osztott szupervékony LED-es fényszórókkal, megvilágított rekordszéles hűtőráccsal, a gyártó történetében elsőként 23 colos kerekekkel és földöntúli luxussal kecsegtető utastérrel támadó Spectre ára várhatóan a 359 000 eurós (133 millió forint) alapárú Cullinan szabadidő-autó és a 482 ezer eurós (178 millió forint) indulóárú Phantom limuzin közé lesz belőve.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.